Fredag i Australien.

Hej!
 
Hela förmiddagen har jag stått och stekt pannkakor och blev så mätt av oset att jag inte ens smakat. Väntar istället på Damon som kommer hem nu vid lunchtid så ska jag bjuda honom på svenska pannkakor med maple syrup och bacon, nutella och kokosflingor samt färsk frukt. Det tror vi på!!
 
Köpte faktiskt Ben & Jerry's jordnötssmörglass och frozen yogurt också men ska försöka hålla det hemlig för Damon till kvällen.. :)
 
Mår lite bättre idag och jag är så glad för det. Får se vad vi hittar på framåt kvällen. Imorgon ska vi motvilligt köra Sanna till Byron Bay. USCH, vill INTE att hon flyttar men är glad för hennes skull. Nu kommer hon få surfa precis så mycket som hon vill.
 
Vaknade imorse tidigt innan solen gått upp av att jag grät. Drömde en så otäck dröm om att mamma dog och allt var så makabert. Vi var i Åkis och handlade och så började Åsa och jag bråka om glass. Hon hade köpt Tuttifrutti-Magnum och jag ville ha choklad och så blev det världens grej om det och vi båda skulle berätta för mamma om vår version av bråket. Mamma väntade i bilen men innan vi hann ut mötte vi pappa och tre andra män som kom bärandes på en kista. Jag frågade varför i hela friden de bar på en kista och då berättade de att mamma nyss bara dött i bilen. Från ingenstans. Jag trodde dem inte riktigt men när vi kom ut på parkeringen  där snön låg kall och packad så tappade de ut lilla mamma ur kistan. I bilen satt Martin och var ledsen och jag försökte förstå vad som hänt. Sedan plötsligt satt mamma i förarsätet, fast hon var fortfarande död men pratade litegrann. Hon sa att jag inte skulle oroa mig utan leva vidare och kämpa. Jag fick hjälpa henne att dra ner blinkersen när vi skulle svänga in på min gata. Såå himla otäck dröm. Bara grät och grät och sedan vaknade jag och Damon sa som vanligt att det bara var en dröm.
 
Jävla intensiva drömmar alltså. Alla drömmer ju men jag minns varenda sekund och varje detalj av mina drömmar.
 
Har börjat sakna mitt hem i Sverige, min inredning och stil. Här är vi tre personer som lever ihop med TOTALT olika smak. Vi har en Zebramatta i vardagsrummet, fult Ikeabord i köket, några tavlor som Michele printat ut som är fina i sig men i n t e min stil och så jag som försöker smyga in vad jag tycker om. Omatchat må jag säga! Jag är ju så himla estetiskt lagd och tycker om många olika stiler och inredningsmönster men jag vill att det ska gå ihop. Jag tror jag har blivit avskräckt av mitt eget barndomshem som liskom gick i en enda röra! Mamma hade nog sin stil som jag personligen inte diggar medan pappa tycks köpa det han gillar, sedan om det matchar eller inte är inte så noga...
 
Jag vill måla mina möbler och pyssla och dona, men det har liksom inte varit tid till det här. Ska försöka ändra på det.
 
Nu ska jag diska upp efter det stora pannkaksbaket!
 

Kommentarer
Postat av: me

Hittade din blogg när jag googlade tetralysal. Såg att du fått superfina resultat, känner igen mig i allt du skriver det är verkligen hemskt att leva med akne.

Har du några märken eller ärr kvar från denna tid? Har du inga fler före och efter bilder ev?

Ha det fint/

Svar: Hej!
Ja jag har ett djupt ärr kvar men annars måste jag säga att resten har så gott som bleknat helt och hållet. Tetralysal hjälper men lite kommer tillbaka när man slutar. Men min doktor tillåter mig att äta i perioder och det sägs inte vara särskilt farligt alls så jag äter vid behov.
None None

2013-04-05 @ 14:10:20
Postat av: Caroline

Tjing tjong,
fick precis tips om Australiensiska "Blocket". Gumtree.com.au. Kolla där så kanske du hittar nåt "Shabby" som du kan inreda med!!!!

Kram o lycka till!
Puss o kramis

2013-04-07 @ 12:43:11
Postat av: Anonym

Okej tack! Tänkte fråga vet du vad det beror på din akne? Kan det vara så att du slutat med p piller eller så när det hände? Har hört att det kan ske då, mvh

Svar: Hej igen! Nej jag har aldrig använt p-piller så vet inte riktigt vad det beror på. Tror bara det är en ojämn hormonbalans men har faktiskt ingen aning.
None None

2013-04-13 @ 14:51:16
Postat av: anonym

OK, tack för ditt svar!

2013-04-18 @ 08:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0