Nyheter.

Hej!
 
Så mycket har hänt sista veckan att jag inte vet vart jag ska börja. Jag och Damon flyttar till ett eget ställe på fredag. Till ett vitt stenhus som klassas som lägenhet med två våningar, uteplats nere och balkong uppe. Vardagsrum, två sovrum och ett par badrum. Vi har tittat på så mycket och när jag såg det här stället så kände jag bara att här är det. Det är här vi ska bo. Det här är vårt hem. Mitt och Damons. Vårt första tillsammans. Och jag kommer kunna bidra.
 
Jag startade mitt nya jobb idag och första dagen var över förväntan. Centret känns som från stenåldern, supergammalt och hur mycket jox och prylar som helst samt en uråldrig syn på pojkar och flickor men det ska vi ändra på så snart jag blivit varm i kläderna.
 
I förra veckan på torsdagen tog Damon mig på överraskningsdate. Vi gick ut och åt, supergod mat, jag tog revbensspjäll med barbecuesås och pommes frites samt majskolv och dip och sallad. Det var helt sjukt mycket och jag åt upp nästan precis allt. Otroligt. Precis innan maten kom in dock så lirkade Damon upp små biljetter ur fickan och gav mig. Biljetter till Julia Stone, systern i Angus & Julia Stone, för samma kväll. Vi skrattade båda två för nu har jag gjort bort mig två ggr på mycket, mycket kort tid.
 
Bara nån vecka innan jag fick biljetterna till James Morrison på min födelsedag så sa jag till Damon när han satte på hans musik i bilen att "Jag gillar faktiskt inte Morrison, inte ens lite, det är bara den låten jag gillar" och syftade på I won't let you go. Så en vecka senare fick jag de där biljetterna.

En vecka innan jag fick Julia-biljetterna var han på väg att sätta på henne i bilen (höhö) men jag hejdade honom och sa att "I actually can't stand her voice, I find it extremely annoying." Snacka om att trampa i klaveret. TVÅ ggr dessutom.
 
I alla fall så var konserten i ett litet mysigt tygbeklätt tält, påminde ganska mycket om Cirkus i Stockholm men allt i tyg och lite mer extremt. Allt gick i rött och brunt och liksom i plysch, väldigt mysigt dock. Damon höll om mig hela konserten och det var så himla mysigt och romantiskt. Jag vet inte om det är han eller jag som är en bergochdalbana men när han ger så gör han mig lyckligast i världen. Och senaste veckan sedan allt var miserabelt har vi haft så mysigt ihop och han har visat mig så mycket kärlek.
 
I fredags gick vi på Andy's syster Lisa's födelsedagsfest på en av pubarna/klubbarna/restaurangerna här i mysbyn och trots att hela Damons grabbgäng var där så gav han mig all sin uppmärksamhet hela kvällen och framåt småtimmarna gav han mig en halvtimmes monolog om hans känslor för mig och oss och givetvis ändrar det inte att jag vill ha det dagligen, men kanske måste jag förstå att människor är olika och att han är fysisk till vardags och verbal vid speciella tillfällen och stunder. Det sitter så långt in hos honom att öppna sitt hjärta men när han gör det känner jag mig speciell och utvald och jag känner för honom. Han pratar så jag förstår. Så jag känner att jag är som han säger, the love of his life.
 
Jag är ännu inte säker på att han är mitt livs kärlek, jag har känt enormt starkt för en annan människa men jag älskar honom och jag älskar vårt liv tillsammans. Det är inte det enklaste livspusslet vi valt, men det är det intressantaste och mest utvecklande jag haft.
 
Kvällen slutade framåt tresnåret, vi tog en taxi hem och älskade varandra till sömns och efter 2,5 timmar åkte Damon till jobbet och jag sov vidare till 12 då han ringde. Han bytte då av "sängpasset" och sov till 17, jag åkte och handlade och kikade i K-mart, typ som Åhléns/Ica kvantum/Coop.
 
På kvällen åkte vi in till Brisbane-festivalen där vi kollade på det enormt häftiga ljusspelet över hela stan med musik till. Vi köpte Thaimat och satt på en Fat Boy (stor frigolitkulefylld kudde mormor) under stjärnor och show.
Vi köpte churros (som långa donut sticks) ((som långa munkstickor)) med socker på som vi doppade i choklad.
 
Igår sov vi ända till 10 innan vi åkte citycaten på floden en bit och sedan promenerade ner till valleyn där Damon tog en kaffe och jag inget.

Jag är så sjukt trött nu och klockan är över nio så jag ska sova men ska försöka att uppa lite oftare. Allt för nu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Moje

Hej tösen, härligt att du jobbar och vi har sådana
kuddar i M-fred också. Visste inte vad dom hette dock.
Kraaam mormor

2012-09-25 @ 10:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0