Godmorgon lilla måndag.

 
Hej!
 
Tiden rusar och egentligen har jag en hel del att berätta men jag får ta det bitvis, lägger fokus på helgen som varit.. I torsdags undrade Damon om jag kunde sluta tidigare från jobbet på fredagen och åka direkt till Jason på the Sunshine coast för att stanna över hegen. Jag hade dock redan planer med Lisa för lördagen så jag sa att han gärna får åka så kan jag komma på lördagen. Sagt och gjort. Han åkte och jag slutade ganska tidigt i fredags så jag for in till stan för att handla på mig lite välbehövligheter.
 
När jag väl kom hem var jag så trött efter en hård veckas arbete men hade ändå jättesvårt att sova. Gillar inte att sova själv längre och det var ovant att sova i en så stor säng utan någon annan snusandes bredvid. Vaknade tusen gånger och vid halvtre-snåret ringde en vad jag förmodar smått berusad Damon. Han sa inte mycket mer än "hurry up and catch a train."
 
Vaknade tidigt i lördags och Skypade lite med Martin och pappa. Kl. halv nio hämtade jag upp Lisa vid tåget och så styrde vi kosan mot the Gold coast. Jag körde på the highway för första gången och kände mig SÅ stolt! Hela vägen till Surfers paradise körde jag och det är en bra bit plus att jag aldrig varit där förut.
 
Vi köpte mackor och låg på stranden och käka chips i två timmar, snicksnacka och vände sedan hemåt, svårare att hitta hem än dit men det gick. Slängde mig bara i duschen, plockade ihop lite grejer och ilade till tåget. Väl på första tåget märkte vi, jag och Damon att nästa tåg från stan till Jason gick först 2,5 timmar senare. Ingen fara på taket tänkte jag och slog mig ner och åt lite libanesisk mat. Men så ringde Damon och sa att jag kunde ta ett annat tåg så kunde han köra en bit och hämta mig istället. Mycket bättre. Så fick det bli.
 
Dryga timmen senare hämtade han mig i Calbouture och det kändes som vi inte setts på en vecka fast det bara var ett drygt dygn. Vi gick ut och åt tapas med Jason och Lauren och var väl i säng vid 00:30-tiden. Älskar att sova borta med Damon, det blir liksom som lite semester. Vi sov ut ordentligt igår och åt frukost vid Jason's och Lauren's pool, efter det for vi ner på byn för en promenad i den smällheta solen. Vi köpte fina stora solstolar, eller liksom campingstolar på Anaconda, sedan suchi till lunch, sååå god och efter det somnade vi i varsin stol på stranden. Tog inga bilder för jag lämnade mobilen i bilen men det var såå vackert och fridfullt. Som på Fritidsresirs reklamfilm.
 
Kom hem vid halv åtta, åt middag och la oss. Gav Damon en massage men han var så gullig så när jag sa att jag skulle massera honom så kramade han om mig och gav mig en liten en först.
 
Nu är det rusa till jobbet som gäller men har ni tur så skriver jag mer när jag kommer hem. Har inga superbilder att bjuda på, bara hundra på mig själv men ni får hålla till godo med dem :)
 
Hej hej!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moje

Härligt härligt, både det du gör och att du hör av dig mormor

2012-10-22 @ 10:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0