Godermorgon.

Först och främst, yes jag menade att skriva abstrakt och klart i samma mening även om det låter snurrigt, fattar man inte varför så orkar jag inte förklara, det får vara helt enkelt. :)
 
Ännu en morgon med gult ljus i rummet. Vi hade fläkten igång hela natten och det märks att vi går emot varmare tider. Snart blir det olidligt men försöker njuta av temperaturen som är nu. Dagtid ligger det mellan 25-30 grader, det funkar men när termometern toppar 29 så är det lite mer än vad jag gillar. Har hittills upplevt 42 grader vilket inte är att leka med så länge man inte är på stranden.
 
Igår efter att jag suttit i bilen på en parkering och funderat i nån halvtimme, sedan pratat med Lisa lika länge och efter det handlat lite mat och yoghurt och kom hem var huset fullt, Nicole, Daniele och Mia var här för middag, det är lite som i Lotta på Bråkmakargatan när Lottas pappa frågar barnen om Tant Berg blev glad. Ja, hon blev glad två gånger. Först blev hon glad när vi kom, och sedan blev hon glad när vi gick. Lite så känner jag ibland också. Jag gillar dem allihop men jag har blivit äldre och det känns allaredan som vi lever på varandra litegrann nu när Michele bor med oss. För det mesta trevligt men vi uppskattar och värderar så olika saker i ett hushåll. Damon och Michele är Duracellkaniner, jag är nog mera en sådan där leksak man vrider om i ryggen, jobbar på som attans medan det finns speed kvar men saktar sedan ner för att helt stanna och koppla av.
 
Jag värderar det där med avkoppling. Med kvalitetstid. Att bara hålla om sin käraste, prata lite om det ena och det andra.
 
Ikväll har jag date med Lisa, hoppas på lite mer energi idag för igår var jag så satans trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jobbar så långa pass på jobbet och allt går i ett. Efter jobbet igår var det som vanligt tänkt för steak night men både jag och Damon tittade på varandra och sa: Ska vi ta en glass i soffan istället? Om vi gjorde?!
 
I helgen köpte jag förresten två nya bh;ar, en från Calvin Klein och en annan liten dyrgrip. Och mina första Bonde-trosor. Det är väl Australiens motsvarighet till Björn Borg. Damon var typisk man, satt och läste teknikmagasin och erbjudanden, suckade lite mellan varven men föröskte le och låtsas att han inte alls var uttråkad. Han var inte sådär jättebra på att låtsas... Men jag var nöjd till slut och de här forna bomberna har nu krympt till små sandpåsar som ypperligt får plats i en normal, icke-kärring-bh. Ja man kan ju inte ha allt.
 
Nepp, nu ska jag fixa mitt jobbsnacks för dagen och sedan kila iväg. Hej på er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0