What is love?

Vad är kärlek? Att längta och sakna och undra och ibland vara lite, lite svartsjuk fast man vet att det inte hjälper? Jag är av märklig natur. Jag är sällan svartsjuk medan jag är i ett förhållande. Det kommer efteråt. Men nu i den här väntandes stunden så är det svårt att skilja längtan ifrån svartsjuka. Jag kan bli svartsjuk på Damons bästa kompis Andy till och med. Känslan är i alla fall densamma.

Förutom det där, det där med längtan så är mitt huvud sprängfärdigt. Jag skulle inte kunna leva ett helt liv och må såhär. Det måste gå över, snart!! Jag har ont i ögonen, i öronen, i tinningarna, i tänderna, i axlarna, i ryggen. Varför berättar jag det? För det oroar mig. Jag tycker det är otäckt.

Och mitt i all denna soppa av nån konstig sjukdom och stress så finns det något jag måste göra och fokusera på. Inga förkylningssymptom i världen ändrar på det. Ingen trötthet heller. Jag befarade att det skulle bli något liknande det här. Men jag är helt slut. Jag lägger mig tidigt om kvällarna, sover heeeela natten och vaknar med känslan att jag sovit i en kvart.

Men mitt i allt det här så har jag människor omkring mig som visat att de finns där, när det gäller. Och jag blir tagen. En av dem är Jonna. Wöööoow liksom. Vilken människa.

En annan är min "gamla" (nåväl forna) ((Hmm, är forna bättre än gamla??!)) fröken, min mentor i högstadiet som alltid funnits där i periferin. En dag denna veckan låg det ett brev på golvet i hallen och jag rördes till tårar när jag öppnade det. Där var ett kort från henne med text och en STOR slant. För att kunna köpa en resväska eller ett big back näsdukar eller en massage eller vad jag vill. Hon skrev om när hon och hennes Mattias hade distansförhållande och hans mormor sagt att klarar ni detta, klarar ni allt. Och nog är det en prövning allt.

Jag hade liksom inga ord. Hur tackar man för saker som betyder så himla mycket? Jag har jättesvårt för det. Jag som annars svänger mig med ord plättlätt blir stum. Jag som då och då faktiskt känner mig både oviktig och ointressant får bevis för att det finns människor som tycker om mig. Och det värmer mer än allt. Jag hoppas jag en dag ska kunna gottgöra och ge tillbaka. På ett eller annat sätt......

Nu är jag så trött och har just betalat räkningarna. Det var 19000 kr denna månad. Tur att jag får ut en sisådär 14000 efter skatt då..................

Nedan visar vad denna vecka ändå bjudit på.


Kommentarer
Postat av: Jonna

<3

2012-05-25 @ 10:22:15
URL: http://jonnaliisamaria.wordpress.com
Postat av: H

Skicka laktosfri bubbelgumsglass hit - bums!



Vet du var Jessica, jag ar inte oligig for din 'sjukdom' alls. Det ar stress (och en liten mix av pollen/astma). jag kommer ihag nar jag sjalv statt infor stora forandringar, och aven om man inte i rationellhjarnan kannt att det ar en sa big deal sa AR DET DET. Jag var skakig, hade svart att andas, ont i huvudet, yrsel. Utan att gora nanting. Saklart tar det pa krafterna eftersom det ar en konstant SPANNING i kroppen, aven om du inte tanker pa det varje minut. Du ska flytta. Det ar stort. Och helt underbart och bra och spannande och LASKIGT. Lat det fa vara det. Sa oroa dig inte for att du kanner dig konstig, det ar bara normalt. Tjing och KRAM! H

2012-05-25 @ 16:19:49
URL: http://hannalindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0