Mitt älskade maj.

Maj har alltid varit min favoritmånad och kommer nog alltid att vara. Jag älskar maj. Jag har alltid tyckt om det här purfärska, nya, friska. Sommaren har inte alls samma charm även om den är ljuv den med. Tyvärr är jag alltid så hängig just i början av maj, så även i år så som vanligt gick jag till läkaren för att få någon vidgande nässpray och ett uttlåtande.

Värst är tröttheten. Och jag har haft det på lur men nu har jag fått bekräftat att jag lider av en ordentligt pollenallergi. HALLÅ LIKSOM! Hur slow får man vara? Det är ju mer än obvious!! Men inte nog med det så blev jag också varse om att jag lider av astma. Astma. Har alltid tyckt det är en lite småmesig sjukdom och när jag var liten trodde jag på allvar att det bara var latmaskar som inte kunde vara med på gympan och istället satt på bänken och hade astma. Stackarna. Men det straffar sig visst nu.

Har fått en RUND inhalator men inte hämtat ut den än. Sedan massa piller och kortisonspray. Nu ska här bli enegri igen!!

Igår jobbade jag som en dåre i mitt förråd. Jag blir snart sambo med en av Martins lärare, eller ja, en i hans skola i alla fall och då gäller det att ha ordning i boet så hon också ska trivas. Det är perf för då får jag hjälp med hyran!!

Jobbade 10-22 där ute igår med bara mat- och kisspauser. Jag älskade det!!! Snacka om att få vara i sitt rätta element. Hittade så skojiga grejer. 16 dagböcker och en och annan lapp från barndomen. Dessutom massa brev från pappa som var svar på alla de tusen peppbrev jag skrev till honom när han var arbetslös när jag var i 8-10-årsåldern nånting. Minns inte så noga.

Idag på rasten gick jag och köpte en glasstrut och livet kunde vara sämre än att gå där med chokladglass i ena handen och Damon i den andra. Ja han var ju inte fysiskt hos mig men jag hade telefonen i handen och hans röst i örat.

Har städat lite ikväll och ätit  fantastisk kvällsmat bestående av grillad kyckling, krämig potatisgratäng och paprika. Enkelt och gott. Mitt senaste matfynd som är så snabbt ordnat och himmelskt gott dessutom. Nu väntar min sköna, sköna säng och imorgon väntar ännu en dag i sköna, sköna maj!


Den här boken hittade jag också i röran. Skrattade lite för mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0