Kräftkalas.

Det brinner av stress i mina ådror och tiden är min fiende just nu. Jag jobbar dag som natt med att få ihop allt, skrattar, gråter, saknar, våndas, längtar, drömmer, lever, fantiserar.

För någon vecka sedan bestämde sig trion för att göra ett break i alla planer och måsten så vi bokade in en traditionell kräftskiva som ju inte blir av i höst. Funkar ju i maj också och morfars kräftor smakar alltid gott. Så Mikaela handlade allt igår på dagen och så möttes vi hos mig på kvällen efter besök hos frissan för mig och gymmet för Marie. Tid att andas lite tänkte jag men stressen låg över mig som ett töcken.

Trots det kunde jag i korta stunder njuta av det enkla, faktiskt avslappnade. Tröttheten och denna allergi är inte att leka med men det blev en helkväll fram till midnatt med massa gott på tallriken och varma hallon med vaniljglass till efterrätt. Nöjda.

Idag stressar jag vidare och ska hinna med en hop grejer. En stycke bilder:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0