Det där med touch.

Jag gillar inte touch. Har aldrig gjort. Men idag är det inte mycket att välja på. Jag tycker det är först och främst oergonomiskt. Bara det är en stor nackdel. Men det finns fler.

Men för att börja i en annan ände av problemet så skulle jag in på Lills profildsida på Facebook igår. Så långt allt väl. Men detta var från mobilen och när jag snabbt skrev in hennes namn i sökfältet tryckte jag vant på första namnet som kom upp, TYCKTE jag! Tryckte på första namnet som kom upp gjorde jag absolut men nej, det var någon helt annans namn. Ett mycket, mycket olämpligt sådant också och inte nog med att jag liksom tryckte på fel namn, nej nu har ju Facebook ordnat.  så "fiffigt" så direkt bredvid namnet i menyn på mobilen så finns en liten "Add friend-knapp". SJÄLVKLART lyckades jag i paniken att backa istället toucha till den där förbenade knappen och så var det gjort. Jag hade sänt iväg en friend request till den mest opassande personen jag kan komma på.

Och varför; VARFÖR frågar inte Facebook en extra gång: "Are you sure you want to add this person as a friend?" Nej nej, det var redan gjort. Klappat och klart. Buhu. Jag kände mig så klantig och dum och bedrövad. "Hur gör jag nu då?" Jag funderade några korta sekunder. Sedan bestämde jag mig att berätta för personen precis som det var och det låter väl inte som nån big deal. Men jag försöker liksom sudda ut tanken av henne i mitt liv och så gör jag sådär.

Baaaah! Det är likadant med like-funktionen. Hur lätt är det inte att råka toucha till like på de mest opassande ställena? Ahhh! Jag har då inget körkort för touch. Så mycket kan jag säga.

Idag är en jättekänsloladdad dag och jag skulle behöva tömma min kropp på tårar och press. Jag skulle i det närmaste behöva serveras mat dessa dagar för jag är så svag och slut och matt.

Och det gör ont när ett samtal bryts av att nån annan vill prata med honom. Hur fånigt det än må vara.

Det var det hele...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0