Andas.



Inatt drömde jag den otäckaste mardröm jag drömt, en av dem i alla fall. Vaknade alldeles svettig och min sömn är kass dessa dagar. Drömde att jag var i Australien hos Damon och skulle till jobbet på morgonen. Där och då tänkte jag inte på att jag glömde låsa dörren utan gick bara. I nästa "scen" var jag hemma i Sverige igen, som vanligt efter jobbet och låg i min säng och sov då telefonen ringde och det var Damons nummer. Men när jag svarade var det Kaylee i andra änden. Hon undrade när jag senast pratat eller sett Damon för han hade glömt telefonen hemma och inte synts till.

Jag blev orolig och sprang till Australien, ja det gjorde jag :) Väl framme utanför huset fanns ingen Damon men väl en smal gammal man med vitt hår. "Are you looking for Damon?" frågade han. "Ja." svarade jag varpå han sa: "Well, he's in pieces in my kitchen. Some of him in the blender, some of him on the kitchen table. He tasted good. Delicious." Sedan sa han: "You better lock the door next time." Jag bröt ihop. Hemskare kan ju inte finnas. Och var i tusan har jag fått det där ifrån?

Damon pratade om att han lagat vad det nu var i en blender igår så där hittade jag en pusselbit. Sedan är jag helt såld på Dia Framptons cover "Animal" och där sjunger hon "cannibal". Måste ha med saken att göra för jag lyssnar på den jämt.

Hur som blev jag så himla förkrossad att jag vaknade helt svettig och löjlig som jag är var jag tvungen att ringa min Dee.. Inget svar såklart. Ringde igen, och ännu en gång. Skickade ett sms om varför det var så viktigt. Ville ju bara höra hans röst ett par sekunder och sedan somna om. Det blev till att somna om utan hans röst.

Sagt och gjort och när jag vaknade så väntade där inget missat samtal, inget sms. Fröken Paranoid drog på alla växlarna och mailade Michele som lovade att allt var okej med honom. Vid halv elva-tiden ringde han och berättade att han glömt sin mobil i bilen och åkt med en kollega till jobbet. Lite läskigt va? Jag drömmer att han glömt den hemma och så har han glömt den, fast i bilen. Av miljoner drömmar man kan drömma liksom. Nog är jag alltid med ett vakande öga hos min älskling? Men kannibalerna får nog hålla sig undan! Den enda som får mumsa på honom är JAG!

Jag mår som en bajshög men lycklig i hjärtat och det är det som räknas. Allt värker i min kropp men jag ska klara allt det här. ALLT. Jag ska bara andas lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0