Sockerstoppet dag 5.

Vad var det jag sa? Skulle det inte bli klurigare med tiden? Kan inte säga att det är megamegasvårt, men det är svårt. Jag vill så gärna ha något sött efter maten och nu är det fredag vilket innebär fredagsmys utan socker. Det var ett bra tag sedan.

Det här med socker är så laddat för min del. Jag förknippar det verkligen med njutning och belöning. Får jättebra känslor av socker. Som sådant. Men jag mår inte bra av det. Ibland struntar jag i det, för det är ju så gott. Choklad är min stora last. Favoriterna är styckaker såsom den nya Starbar, Milky way, Snickers, Center nougat och liknande. Ljus choklad med kola och lite sälta kan man säga.

Jag är en person som verkligen inte är förtjust i mörk choklad. Visst kan jag äta den men avstår helst. Det är liksom inte samma kategori som vanlig mumschoklad gjord på mjölk. Blir ingen explosion i min mun av choklad med mer än kanske 30-40 procent kakao.

Men jag kämpar på här. Har ännu inte ersatt sockret med något annat, något jag tror skulle vara bra för mig men jag är inte sugen på något annat än sockret när det är det jag vill ha.

Veckan har svischat förbi. Det bästa på hela veckan var brandövningen på jobbet. Jag älskar när den infaller. Då får vi spruta med brandsläckare och öva på att kväva eld på kroppen. Adrenalinkick!

Imorgon förmiddag ska jag göra något hemligt och betydelsefullt. Upp i ottan!

Nu ska jag bara koppla av fram till kvällen kommer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0