Helgslut.

På dagen igår lagade jag god torsk med citronsås, ägg, ärter och potatis. Kan varmt rekomenderas.

Igår blev det mellon hos Åsa med pappa och Anne-Li. Vi tyckte inte det var jättespännande. Men skoj. Vi gissade och skrev listor, ett himla sjå. Missade halva showen. Handlat hade vi gjort för ett helt kompani men eftersom vi var så upptagna med att skriva listor var där lika mycket kvar när det var dags att åka hem.

Kom hem ganska sent och precis när jag höll på att somna ringde min älskling och jag längtar så enormt mycket efter honom nu. Jag längtar alltid men ibland är det lättare, ibland svårare. Inatt fanns det tid. Tid. Det finaste han och jag kan få.

Somnade halv tre och sov ut imorse.

Mitt på dagen pratade vi igen. Om framtiden. Vår framtid. Jag vill vara där nu. Men jag får ge mig till tåls. Det är svårt. Det känns som att målet är så sjukt långt borta men vi är värda väntan. Hellre utan den, men jag väntar gärna på honom bara det finns ett slut på väntan. För varje minut som går kommer vi närmare varandra, hur långt ifrån det än känns. Varje dag är närmare den dag vi ses igen. Och jag kommer gråta av lycka den dagen.

Jag har saker att göra. Hela tiden. Mycket. Men idag tog jag ett break. Jag la mig i soffan och tittade på Barnen i Bullerbyn. Älskade Astrid Lindgren. Vad vore barndomen utan hennes sagor?

Igår testade jag denna Aspirinmask som hela världen talar om. Jag tyckte inte den gjorde under. Kanske att den torkade upp lite men jag har len hud sedan tidgare så nja. Ingen mirakelkur där inte. Ska dock försöka några gånger till (i sisådär ett halvår, hehe) så får man se om det ger resultat. Jag är främst ute efter att bleka mina ärr.

Jag vill gärna tro på mirakelkurer men jag tror hemligheten bakom de flesta av dessa är just tid och inte preparatet. Jag har en sviiindyr ärrgel på bara några gram som ska användas i flera månader för att bleka ärr. Och visst kan man tro på det men i själva verket tror jag det är tiden och kroppen som gör jobbet, inte gelen. Nåja, placeboeffekten är ju bevisat fungerande så med lite tro kan allt hända!

Nu ska jag göra en hemlis, sedan väntar kudden. Välkommen ny vecka. Nästa lördag är det dags för första steget på delmål ett. Det ni!






Kommentarer
Postat av: Maria

Vad fint det har blivit på bloggen men den nya designen! Mycket lättare att läsa texten med det här typsnittet också, även om det gamla var snirkligt och fint ;)Vad är det för aspirin-mask du skriver om? Ha det bra/ Maria

2012-03-11 @ 20:50:11
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0