3/3



Hej!

Finaste morgonen på länge, strålande sol och klarblå himmel. Jag hoppas det blir en lång, vacker vår. Våren är min absolut bästa årstid. Och som jag önskar att jag kunde få uppleva de här dagarna med Damon. Men allt blir ändå lite enklare när man vet att det inte finns något alternativ just nu.

Idag på dagen är planerna lite oklara, men ikväll blir det mello som vanligt hos Åsa och sedan 25-årsfest.

Igår slutade jag sent och sedan hängde jag och Marie hela kvällen, vi åt hemlagad tapas med sjukt god chorizo, 94 % kött och färskstoppad. Himla gott! Vi pratade tjejer och hur lite som lärs ut om flickors snippor, kollar man inte upp saker och ting själv är det ingen annan som berättar heller och man förblir ovetandes om de mest grundläggande fakta.

Vi pratade om hur sorgligt det är att många tjejer har komplex för sina helt normala, fungerande underliv och hoppas starkt på att just det är något som kommer ändras med åren och att vi alla tjejer, killar, mammor och pappor tar ansvar för att lära våra barn om hela kroppen. Och vill vi inte aktivt lära om alla delar av kroppen åtminstone göra barnen införstådda med att hela kroppen är naturlig och att både pojkar och flickor får och bör vara medvetna om sin egen kropp på ett naturligt, tryggt och avslappnat sätt.

Tycker ni jag är dum i huvudet som pratar om det här? Jag tycker i alla fall det är synd att tjejer på 25 år inte vet vad som är vad på sin egen kropp. Och hur det fungerar. Inget att tänka på dagarna i ända men vet man och mår bra i vad man vet så behöver inte så mycket tid läggas på just det i alla fall.

Jaha, nehe, om man skulle nyttja det fina vädret lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0