Ibland är det taggigt också.

Godkväll!

Veckan har susat förbi. I måndags började jag inskolningen för en ny, go liten pojke på förskolan och jag älskar det. Så fint att få knyta ett band med en sådan liten människa. Så mycket ge och få och det värmer lilla hjärtat. I onsdags gjorde jag ett bus och gick ut och åt med en fin människa jag egentligen inte har tillåtelse att umgås med men jag skiter i't. Finns så många dumma normer och policies som jag inte fattar varför de existerar. Tänk vad mycket underbart folk man missar bara för att någon bestämt att det vore fel att ha en privat relation till dem. Nepp, jag måste följa hjärtat ibland och jag är så glad att jag gjorde det just i onsdags.

Vad gjorde vi då? Vi pratade livet. På riktigt. Drömmar, rädslor, kärlek, chanser, satsning, lycka, oro o.s.v. Det var som att det var någon jag känt väldigt länge fast det egentligen var första gången vi sågs bara vi.

Mitt i vår middag ringde Damon, jag blev lite förvånad för han har aldrig ringt kvällstid svensk tid tidigare. Blev varm i hjärtat och bad att få ringa tillbaka senare. Men när jag kom hem var jag så trött och klockan var megamycket så jag slängde iväg ett sms med endast två ord. Mr. Beautiful ringde då upp och vi pratade i en dryg timme. Kom in på lite grejer (läs en grej) som blev lite jobbigt. För oss båda men jag kände att jag behövde förklara mig och han kände sig nog lite åsidosatt eller något ditåt, jag kan ju inte säga vad han känner. Han visar aldrig några svaga sidor för mig så det var lite nytt, även om han inte agerade "svagt" så kände jag ändå att något rispades lite inuti honom. Samtalet slutade med "Jag älskar dig" och allt var ganska fint.

Igår var det samma sak fast långt tidigare. Redan vid sju ringde han och det var inget kanonsamtal men det var iiiiinte mitt fel! Är det Australian day så är det. Säger inte mer....

Slutade supertidigt idag och for faktiskt in till stan. Strosade och kikade, funderade över folket jag såg och på tunnelbanan in fick jag för mig att kolla mailen. Där låg två mail från Damon och för er som tror att vi är det snuttigaste paret på jorden här och nu så har ni fel! FEL! Det är inte enkelt och mjukt och en självklart. Det är coolt, häftigt, utvecklande och kittlande. Men enkelt är det inte. Vi är fortfarande i fasen där bekräftelsen är superviktig för att ens tro på en framtid. Där ett uteblivet samtal gör ont i magen och där andra tjejer och killar känns som hot. Det där sista är både sanning och lögn för jag tror inte någon av oss går runt och känner oss hotade av andra tjejer och killar, men jag tror att vi båda känner att det är en viss otrygghet i att ha sin älskling på andra sidan jorden då risken finns att känslorna mattas ut då man inte ser varandra ens veckovis. I mailen var det två låtar från youtube och det var inte många ord han skrev men jag blir svag i hjärtat.

Inatt drömde jag att jag flyttade till Australien. Eller jag skulle flytta men på flygplatsen kom jag på att jag inte sagt upp mig och inte ordnat med nånting så jag fick panik och försökte avboka biljetten. En "riktig mardröm" höhö..

Ikväll myser jag hemma med godisskål fylld till bredden och The voice på tv:n.. Blir nog en tidíg kväll trots allt för det är en späckad helg jag har framför mig.

Puss

UPDATE: Hahaha, nu är det ett par stycken som trott att min date i onsdags var en kille. Ledsen att göra er besvikna men jag är en perfekt flickvän och personen jag träffade är 30+kvinna. Dessutom är jag inte bisexuell. Så ni kan vara heeelt lugna. Jag sköter mig exemplariskt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0