Första riktiga helgen.

Så känns det, som att det här är min första riktiga helg sedan jag kom hem. I fredags hade jag fredagsmys med mig själv, alltför välkänd känsla, men i fredags var det faktikst ganska mysigt. Det funkade. Vaknade igår, tror jag pratade med Damon. Minnet sviker. Jo det gjorde jag. Sedan ringde Mikaela och vi for på en liten tur. Köpte en galet rosa jumper med ljusrosa ränder. Kanske visar ;) Fick bara för mig att den gladde mig. Vi åt ihop och hade sådär allmänt trevligt. Önskar jag hade fler sådana stunder. De är oslagbara i all sin enkelhet.

Ett par timmar svepte snabbt förbi och tids nog var det dags att bege sig hemåt. Här hemma väntade inget särskilt, promenerade till affären och kom hem 500 kronor fattigare men en lammytterfilé, en entrecôte, fyra små kokosyoghurt, en Brämhults hallondryck, en juice, en Kesella vanilj, lite frukt och grönt rikare. Och just det, kokos- och chokladglass var det också från Djurgårdsglass. Och röd potatis. Men det är inte klokt vad det kostar att äta gott.

Gav mig på ett halvhjärtat försök till att städa. Har ännu inte gjort det där genomgående rycket sedan jag kom hem. La mig strax innan midnatt och vaknade mitt i natten och var supersaknig. Jävla tönt alltså. Skärpning på den fronten. Blev i alla fall några ord med min kille, inte vet jag om det hjälpte så mycket men jag somnade i alla fall om. Här vankas det alldeles för tidig lunch men är man laxsugen så är man. Sedan blir det röj för hela slanten innan jag tar en tur runt Stockholms gator.

Bjussar på ett par aussiebilder. Saknar't!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0