Veckan som gått.

Hej!

Inte klokt vad vårigt det känns ute trots att det är lite halvmulet. Men det drippar och droppar och har sig så det känns mer som 25:e mars än februari. Idag har jag bara roligheter framför mig! Jag, lillasyster och lillebror ska ha syskondag. Det händer ungefär en gång vart 4:e år. Jag har två väldigt speciella småsyskon. Åsa som är min raka motsats och så minibror som alltid kört sitt race. Humorn har vi gemensamt men det är väl ungefär det vi har.

Åsa är fart och fläkt, ute i svängen då och då fast hon fyllt 24. Tränar och är fit. Hon sätter hela sig själv i allt hon gör.

Martin är lika med hockey. Ungefär 72 % av hans liv kretsar kring hockey, de övriga procenten innefattar skola och dator, klok som en bok är han och sjukt mogen för sin ålder. Idag är han 13 år men det varar inte länge till.
Idag ska vi ta med honom så han får välja en födelsedagspresent och ikväll blir det mellon. Men veckan som gått var det..

Jag har hunnit med att vara sjuk igen, varit hos läkaren och tagit prover, och där i måndags var det ju huddoktorn. Jag har lagat en enda middag och folk säger till mig att jag alltid äter så lyxigt och fint upplagt, ja den enda gången i veckan jag faktiskt äter middag tycker jag gott man kan göra det ordentligt. Sedan tycker jag om när det ser aptitligt ut för ögat när man sätter sig, sedan öser jag på med sås, mosar potatis och blandar runt. Nån prinsessa blir jag aldrig på den fronten ;)

Jag har hunnit hälsa på min barndomsvän Carro på hennes jobb och fått några minuters kvalitetstid. Ätit en halv semla har jag gjort, en riktigt god sådan. Sedan hjälpte jag Evelina att färga hennes hår, såg rätt makabert ut när det var dags för ursköljning.

Jag har inhandlat värsta goda skurmedlet så här ska skuras vid tillfälle. Älskar städning. Provat Marabous nya chokladkaka har jag hunnit trots att den egentligen skulle vara en belöning till efter städet. Så kan det gå.

Pratat med mitt hjärta har jag gjort nu på morgonen och jag har hittat något slags lugn i vårt avstånd. Jag gillar det inte, att vara ifrån honom men det här är vårt enda alternativ och som jag sa, det är aldrig försent för äkta kärlek. Har länge tänkt skicka en bild till honom som talar om att det minsann finns pooler här i Svea också!

Nu ska jag göra mig i ordning för en dag med minisarna. Det var det hele!



Kommentarer
Postat av: Maria

Det där skurmedlet har jag också och det luktar så gott!!! Ganska vårigt vilket passar nu =) Var chokladkakan god? Jag har inte ens sett mandelsplit i affären, bara den där nya med lakrits men låter jag gärna blir =) Skönt att du har hittat din vardag igen efter en omtumlande resa! kram

2012-02-25 @ 17:02:23
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0