Kyla.

Åh jag älskar denna kylan! Jag avskyr att frysa, men ändå tycker jag det är så mysigt. Kanske för att jag får klä på mig hur mycket jag vill utan att någon tittar konstigt på mig. Jag har ju liksom mössa oktober-maj i alla fall. Idag har vi haft -14 grader. Det är inte jättevarmt! Så imorse blev det både långkallingar och lösa byxor. Mysmysmys!

Strålande sol på jobbet, ja över heka Stockholm skulle jag tro och framåt eftermiddagen började det snöa sådär som i en Astrid Lindgren-film.

Ikväll har jag lagat entrecôte med potatis och ädelostsås (la in den i frysen så den smakade fint även idag) Jag vet att jag är helt sjuk i huvudet när det kommer till mat men jag hade "bara gurka" (sjukt gott) så jag toppade det hela med skivad nektarin. Jag gillar ju som bekant sötsalt mat. Bästa, bästa. Och trots att det var en galen chansning satt det fint ihop bland smaklökarna. Pröva!

Har just lagt på med min älskling. Jag tycker så mycket om att få kalla honom så. Samtalen blir korta men det är så mysigt ändå. Världens finaste Damon.

Nej nu kryper jag till kojs för imorgon är det ju planfri fredag, och även om den är planfri så vill den spenderas med energi.

Pussokram!


Den här goda kakan bakade en av mina snällare kollegor till vårt möte igår.


Visst är det fint med långisar??


Och pösisar ovanpå..


Glitter och sol!


Kvällsmat


Och så min älskling, älskling, älskling. Förstås det att jag är kär? (Bild lånad av D:s kusins fästmös nyårsbilder)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0