Moments.

 
Så var det kört igen. En dag kunde jag lätta på intensiteten av kärleken jag känner för Honom. En dag. En förmiddag, en dag och en eftermiddag. Hela dagen var jag ganska lugn igår. Harmonisk men nervös, hur nu det går ihop. Jag hade i alla fall ro men en lätt kittlande känsla i magen. Klockan 18 fick jag ett sms på Viber att han landat. See you very, very soon. avslutade han med. Då började mina små celler jobba. Putta på varandra inne i magen och producera vätska som sipprade ur mina händer.
 
Jag åkte och handlade lypsyl för att ha något att göra. Mötte Michele i dörren som skulle på Crossfit. Kom tillbaka hem efter någon halvtimme om ens det och bara väntade. Hade musik på för att slippa tystnaden. Vår musik. Inte för att jag valde den utan för att det är den enda musik jag har i mobilen och varenda låt där har Australien och Damon i tonerna.
 
En evighet senare, (ja säkert 25 minuter ;) ) hörde jag en bil utanför. Men jag hörde också att det var Michele's bil då jag känner igen ljudet från den. Hjärtat tog ett skutt men saktade ner. Hon dröjde innan hon kom in men till slut hörde jag nyckeln i dörrn och så ropade hon: Hello! I have a present for you!
 
Jag kikade fram med huvudet ner i trappen och där stod han. Min Damon. Hon hade inte alls åkt till Crossfiten utan till flygplatsen och hämtat hem min skatt.
 
Sanningen är att jag var orolig för vi hade sämsta tänkbara avslutet innan han åkte. Verkligen sämsta tänkbara och jag tyckte att allt bara var meningslöst. Jag hade formulerat ett långt brev som han skulle få igår kväll men när han tittar på mig sådär som igår nedanför trappen, när han går upp till mig utan att blinka för att sedan krama, krama, krama mig utan ett ord under en lång stund och sedan säger: I never want to be away from you again. Vad ska han då med ett brev till?
 
Jag försökte flytta på min arm lite men han höll fast. Pussade på mig och jag kände mig bara förvånad. Varifrån kom detta? Hallå, vi har varit ifrån varandra sex månader, vad är väl en vecka? Men hans sätt att röra vid mig, dra fingrarna genom mitt hår och lägga händerna mot mina kinder för att bara titta på mig, det skuffar undan alla tvivel jag om möjligt hade.
 
Vi åt lite middag, Damon tog en dusch och jag hängde in kläder i garderoben. Han kom ut och tog tag i mig igen. Bakifrån, höll sina armar runt min midja och bara stod. Jag visste liksom inte vad jag skulle göra. Han är faktiskt inte så värst fysisk i vanliga fall.
 
Efter maten la vi oss. Han sa att tid ifrån varandra får en att inse vad man vill och vem man vill vara med. På nytt. Att man funderar över sina prioriteringar.
 
Det ligger nu ett långt brev i min byrålåda som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Men det där med att min kärlek runnit av mig, det visar sig vara BULLSHIT! När den här killen ger, då ger han allt och jag vill inget hellre än att vara med honom. Hans blick säger allt och det har den alltid gjort.
 
Idag ska jag till doktorn för att se att allt står rätt till. Men ikväll är det vi igen. Nu börjar vi ett nytt år ihop. Mitt hjärtesmul och jag.

Kommentarer
Postat av: Jennica

Hej vännen,
Nu var det ett tag sedan jag var här inne, men har läst ikapp nu. Oj oj oj vad du tänker och funderar! Men du har en otrolig förmåga att beskriva det du tänker och känner som gör att det fastnar. Och suger sig fast. Jag skulle vilja krama dig ibland. Säga att du är en superfin tjej (fast jag inte känner dig...), att du är hur söt som helst och att du ska njuta av Damons kärlek. Gör det!!

Och Hjärtesmul....hur gulligt är inte det?! :)
Tänk att vara någons hjärtesmul...hoppas han fattar hur bra han har det, ditt hjärtesmul!

Kram Jennica

2012-08-21 @ 21:54:49
URL: http://www.jennicasblogg.blogspot.com
Postat av: Jennica

Och vilken underbar bild! :)

2012-08-21 @ 21:55:20
URL: http://www.jennicasblogg.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hej! Jag vill sa garna komma och halsa pa! Tyvarr gar det inte det har aret men om jag lyckas spara lite pengar sa ska jag se till att komma!! Ja det ska jag!

2012-08-22 @ 13:06:54
URL: http://hannalindqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0