Ett hjärta av guld

Att jag är uppslukad av en annan människa får så vara. Det borde vara bara lätt och mjukt och fint men det är så enormt utmattande. Man kan liksom inte ta paus från sina känslor. Men jag försöker att tysta dem lite ibland och se bortom honom.
 
Den här helgen har vart min födelsedagshelg och det har känts som långsemester. Damon tog ledigt i fredags. Vi gick upp ganska tidigt och städade hela huset innan vi packade varsin väska och gav oss i väg i hans kärlek, hans bil. Fyra timmars bilfärd och ett stopp på vägen senare var vi framme i Hervey bay där Damon bokat hotellweekend åt oss.
 
Vi kikade på rummet och gjorde oss lite hemmastadda innan vi bestämde oss för att ta en promenad längst stranden. I receptionen mötte vi till vår stora förvåning Damons vänner Bev & Mike som är varsit år äldre än mamma och pappa. Vad är oddsen för det fyra timmar hemifrån? Underbara människor som vi bokade middag tillsammans med för kvällen.
 
Vi gick den korta biten ner till havet som syntes från hotellet så det var bokstavligen bara ett stenkast bort. Solen var varm och skön och trots att det fortfarande är vinter här visade termometern 28,5 grader och jag gick i tunn långklänning. Ljuvligt! Det är mycket jag älskar med Damon men särskilt en sak. Och det är att han alltid tar min hand när vi promenerar tillsammans. Varje gång. Jag älskar den känslan när han tar tag i min hand sådär självklart.
 
Vi gick förbi ett gammalt par som gick hand i hand och så sa jag att sådär vill jag att vi också har det när vi blir gamla. Att du tar min hand sådär precis som nu när vi är 80. "Why wouldn't I?" blev svaret. Och så gillar jag att han inte är så himla mesnuttig. Han är rätt rough och grabbig men i allt det så finns en mjukhet som faller mig precis i smaken.
 
Vi gick ut på en lååååång jetty, så lång att vi inte orkade gå hela vägen ut utan vände i stället. Vi promenerade tillbaka till hotellet, tog bilen till matbutiken och köpte på oss massa ost och kex och fyllda minipaprikor plus massa småsnacks och picknick till dagen efter. Jag behövde en ansiktstvätt och grabbade tag i en produkt från Nivea. "Not good for you" sa Damon och plockade fram en tvålfri flaska istället. Det gillar jag också. :)
 
Vi körde hem med helt sjukt mycket att tugga på, satte oss på uteplatsen, blev osams för att jag inte sa tack när han gav mig ett kex med ost på. Han la sig demonstrativt och kollade på tv och jag satt tvärsur kvar och tittade på poolen. Fem minuter innan bordet var bokat sa han till att om jag ville byta om så fick jag skynda mig på. Jag blev sur för att jag jag tyckte det var detsamma som att säga att det jag hade på mig inte dög så jag tog på mig den snyggaste klänningen jag har med mig till Aus, gjorde en sjuhelsikes håruppsättning på en minut, sminkade mig och tog på mig örhängen för att vara elak och fråga om det var bra nog. Han tog tag i mig och sa att jag look so beautiful och fortsatte sedan med att säga att vi kommer att bråka med varandra och bli oense men att vi måste lära oss ett sätt att hantera det. Att det inte är någon fara och att ibland blir det fel och det värsta vi kan göra är att inte prata med varandra. Jag kunde nog döda för hans blick. I alla fall en fisk eller nåt. Eller en liten spindel. För han ser så klok ut och hans ord är så bra. Pussar och lång kram och sedan iväg på middag med Bev och Mike.
 
Alltså denna lilla Bev, hon är så go att jag smäller av. Så intresserad av vad tysta jag har att säga och säger så snälla saker om mig och till mig. Hon sa att hon tycker att jag och Damon är som gjorda för varandra och frågade om jag kunde tänka mig att gifta mig med honom. Hon är fnissig och varm och jag kan koppla av helt i hennes sällskap.
 
Vi åt fantastisk lax och till efterrätt vit chokladfudgetårta med chokladglass och krossade pekannötter på toppen. Kvällen avslutades sent men inte för sent och så var det läggdags.
 
I lördags vaknade vi till en helmulen dag som sedan kom att bli molnfri och hur fin som helst. Tanken var valsafari men istället hyrde Damon en liten båt med metspön för hela eftermiddagen så han och jag gjorde en liten utflykt. Så sjukt mysigt. Vi fick en stor fisk men det var en dålig fisk vilket jag bara var glad för. Tycker inte om att se när de dör.
 
På kvällen ordnade vi med ost oh kex och massa tilltugg och så bjöd vi över Mike och Bev. Satt och pratade om allt möjligt hos oss till efter 20:00 då vi gick bort till restaurangen vi bokat bord på. Jag åt räk och scallopspasta med pesto och vitlök samt parmesan och vi hade ännu en fantastisk middag ihop. Efteråt följde vi med upp till deras rum där Damon och Mike fastnade på balkongen och jag och Bev i deras säng där hon ville höra min och Damons historia.
 
Efter elva gick Damon och jag ner till oss. Suuuupertrötta. Jag blev ledsen och kunde inte somna. Låg vaken till tre och vaknade klockan fem. Vaken till 7 och somnade om till halv åtta då Damon väckte mig genom att krypa tätt intill och viska grattis på födelsedagen. Tårarna bara rann på mig och han försökte trösta men svårt när det var honom jag var arg på. Han frågade om han fick ge mig en massage för att slappna av lite mer vilket han såklart fick. Han torkade mina tårar och efter massagen bad han mig kolla min mail. Åhhhh han är så fånig!!! Han kallar mig alltid för the crazy cat lady bara för att jag älskar mina hårbollar hemma i Sverige. Och så hade han nu skickat en töntig liten videohälsning med katter som sjöng happy birthday. Åh kan det bli nördigare??
 
Jag var säker på att helgen i Hervey var min present så jag väntade mig absolut ingenting. Absolut inte. Men så gav han mig i alla fall ett kort med de finaste orden i världen och jag kan inte förstå att han känner så för MIG. I låg två lotter vilket också var så komiskt för dagen innan hade vi pratat om hur dåliga vissa är på att komma på presenter. Jag tackade men så smög han fram ett paket till. Inslaget i tidningspapper. Ett paket TimTams, min favoritchokladbiscuit, ja alltså av TimTams utbud. Tack tack älskling. Men så smusslade han fram ännu ett paket i tidningspapper. Jag öppnade och i låg en fin rosa penna som bidrar till bröstcancerforskningen som ligger mig varm om hjärtat. I låg en lapp också. Att jag behöver pennan till nästa present.  Och så gav han mig ännu ett paket. Inslaget i tidningspapper.
 
En liten bok var det, en travel diary med en lapp i från Damon om våra resor som förhoppningsvis väntar i framtiden. Tack igen älskling. Men så gav han mig en hög med kuvert. Ihopklistrade så de liksom bara ramlade ut som ett långt dragspel. Och i varje fanns en liten check på en gåva som han själv hittat på. Alla var underbara men den största var att vi ska gå och se James Morrison nästa månad. Blev så himla himla glad och kände mig dum som varit ledsen men att gå från genuint ledsen till genuint glad är en bra känsla.
 
Vi var lite kära i varandra en stund innan ett litet vrakliknande troll och en snygg kille intog frukostbuffén tillsammans med våra äldre vänner. Så gott och så trevligt och sedan gick vi tillbaka till rummet för att städa lite och packa för att avsluta med att vara ännu mera lite kära i varandra och sedan bege oss av hemåt.
 
Stannade hos Jason på vägen hem och sedan åkte vi till Bev och Mike för BBQ. Så sjukt gott och vällagat. De sjöng för mig och jag fick blommor och tårta. Väl hemma väntade väääärldens finaste hemmagjorda present från Michele. En pinboard i tyg!!! En späckad helg och en trött tjej.
 
Vaknade imorse och såg att jag fått ett brev om felbetald semster så jag ska betala tillbaka nära 4500:-. KUL! Men vet ni det SKITER jag i för stunden, jag är för upptagen med att vara kär och galen så jag betalar in den där skitsumman utan att blinka och fortsätter med det jag håller på med.
 
Det vill säga hänger med ett hjärta av guld.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0