Vårglädje eller Vår glädje.

Jag är så glad i våren., Så var det sagt.

Damon är så rolig. Han vet inte om det bara. Han är så förutsägbar. Jag kan honom. Han vet det bara inte. Det roligaste är när han vet att jag är sådär nöjd med någonting han gjort eller snarare inte gjort. Jag är sällan besviken på vad han gör, mer inte gör. När det händer.

Han är den busiest man jag någonsin stött och blött med. Men när han prioriterar annat, av lathet eller för att han jobbar häcken av sig så är han aldrig sen med att överösa mig med alla kärleksord han kan hitta. Idag frågade han om jag var sur. Nepp. Jag är aldrig sur. Men han "visste visst att jag visst var sur". Ha! Det är det här som är så roligt. Han vet när han prioriterat fel. Allt som inte har med mig att göra är felprioritering. (Och nu för alla trögbollar som inte fattar simpel ironi så var det där sista ett skämt, ett practical joke.)

Och jag kan inte låta bli att le lite när han säger sådär. Han brukar när jag inte är mitt gulligaste jag berätta om vår framtid, vad vi ska göra och hur många barn vi ska ha t.ex. Jag var verkligen inte sur innan, men är allt annat än sur när han gör sådär. För jag tycker det är roligt. Det är svårt att veta om han säger de där sakerna för att han får ett fint tillfälle att faktiskt tala om vad han känner eller om han gör det för att han tror att han har något att ställa tillrätta. Jag köper det oavsett. Han är så mogen och omogen på samma gång och det är väl det som gör honom så underhållande och intressant.

Att lära känna en människa är så himla fint. Om man får chansen att komma riktigt nära och bägge två känner att man kan vara. Bara vara.

Idag är luften så ljummen och det var befogat att ta av sig jackan på hemvägen. Har musik i mina 11 år gamla högtalare. Det varvas mellan Winnerbäck, Svenska björnstammen, Coconut Records och David Bowie. Fint är vad det är. Tycker ni ska lyssna på Björnstammens "Svalkar vinden". Månadens favorit. Tröttnar inte.

Nepp, nu ska här lagas lite tidig middag och sedan blir det annat. Gårdagens middag var smask!! Förresten... Klippte ut den här lilla insändaren. Tyckte det var så fint skriver!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0