Morgongåva

Hej!

Godmorgon. Jag älskar den här stunden. Ibland kan jag sörja att hela Sverige sover, men oftast tycker jag det är mysigt att ha en stund för mig själv när världen sover omkring mig. Det finns något lyxigt med morgonstunden. Jag ser förstås charmen i att vara ute och svira till sent inpå småtimmarna. Småtimmsprat är också bland det bästa jag vet. Men så här till vardags eller dagligdags tycker jag om detta med. Vakna upp till ett ljust rum med fågelkvitter såhär i slutet av april.

La mig helt utmattad igår kl. 21. Lilla mormor. Men jag var så slut i kroppen och knoppen. Var barnvakt supersent i torsdags och det tog fredagen ifrån mig. Men jag hade en så sjukt mysig dag på jobbet med riktiga guldkornsstunder med några av barnen. Jobbade sent och hade ett så mysigt samtal med en av våra fyraåringar. Jag berättade en hemlis för henne och hon blev liksom lite tagen av den. Kanske var dumt av mig att berätta om min framtid för henne men vi står varandra nära så jag tyckte hon kunde få veta nu. Älskade unge.

Hennes lillasyster är bara två och henne jobbar jag med hela dagarna. Man får självklart inte ha favoriter öppet, men vad som gömmer sig i hjärtat kan ingen ta ifrån en. Jag älskar den där lilla ungen som om hon vore min egen.

I onsdags hade jag Lina över. Jag bjöd på räkmacka i papptallrik. Flott värre. Lina är en sådan enkel människa. På ett bra sätt. Hon krånglar liksom inte. Hon är både ödmjuk och säger vad hon tycker på samma gång. Det är få förunnat. Jag och Lina står egentligen inte varandra jättenära. Hon är egentligen Åsas bästa vän men det gör ju att jag haft henne i mitt liv sedan jag var fem. Trots att vi aldrig hängt sådär så har vi så många gånger hamnat i viktiga samtal om livet. Hon är en av få det går att prata om andra människor med utan att det blir skitsnack. Det händer ju så lätt annars och jag tycker det är så orättvist egentligen att prata om en människa som inte kan försvara eller förklara sig. Något att passa sig för. Skitsnack.

Någon som dock är vaken en lördagmorgon vid halvniorycket, det är min kärlek. Han och Leo skulle visst köra modellhelikopter ikväll. Vilka små kiddos!

Jag drömmer om Gotland. För ett år sedan visste jag inte ens att den här killen som nu är min existerade. Jag hade väl så smått börjat drömma om Gotland men ingenting var klart. Jag hade bara bestämt mig för en förändring i mitt liv och jävlar vilken förändring sedan!

I veckan har jag varit så läskigt trött och nu har jag fått förklaringen. Något har smugit sig på och det blir vila till max i helgen. Har inte tid att vara sjuk.

Det var det hele!


Ljuva, underbara Gotland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0