Harmonisk i all min stress.

Hola bandola!

Nu är det pressat i schemat. Jag har varenda dag fram till sommaren fylld. Inte att leka med men jag andas i friska luften, låter hjärnan mala på och kopplar av i min frizon badkaret. Igår var jag inte i harmoni. Hela kroppen var tårfylld, inte av ledsamhet utan av allt som hänger över mig. Men jag orkade inte gråta. Damon ringde mig när jag sov och trots att det var mitt i natten var det så skönt att höra honom där i andra änden. Jag tycker om att prata med honom när jag är trött.

Jag har förresten bestämt mig för att göra en paus i penicillinet. Se vad som händer. Bara ett tag, några veckor eller så.

Sitter och väntar på Lina som kommer över på middag. Mysigt. Har inte haft en enda gäst här på middag sedan jag kom hem från Aus. Måste bli ändring. Nej förresten. Sysslar inte med måsten.

Min mormor läser här och skickar så goa mail till mig. Hon tycks stå bakom mig i allt jag gör och det är inte så dumt att ha en sådan mormor. Hon är liksom ung och klok på samma gång. Och mormor-ig.

Är så lycklig att våren är här. Är så glad i den varje år. Bästa, bästa årstiden.

Allt blir vackrare. Till och med min favosjal. Har den mer eller mindre varje dag nu. Gamla goingen!

Just det.. Jag tog och rengjorde bakom spisen häromdagen. Mycket att stå i som sagt men jag älskar, älskar att få fixa och dona. Och det blev så fint och fräscht!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0