Skåne <3

Godafton!

I fredags gick jag två timmar tidigare från konferensen för att hinna till tåget ner till Damon. Jag älskar att åka tåg och vad vackert Sverige är. Han hämtade mig vid stationen och så körde vi först hem hans kollega för att sedan fortsätta mot okänd destination (för mig)

Tycker det är så himla mysigt att åka bil på kvällen och särskilt med någon man tycker om. Det var så härligt att få vara sådär glad bredvid någon när man vet att denne någon är lika glad han. Vi behövde liksom bara kika lite, liksom snegla på varandra i bilen så log vi.

Väl hemma hos Damon "väntade" Fille som jag också träffade på Gotland och det var faktiskt lite nervöst. Eller inte nervöst men på något sätt kändes det lite märkligt.. "Hej, hej igen, vi hängde i en bil på Gotland en natt i somras och jag kunde inte låta bli att kontakta din vän så här är jag nu!" Lite så... Blev lite film i soffan och sedan en ganska tidig kväll.

Igår gick vi upp någorlunda tidigt och tog färjan och tåget till Köpenhamn. Tågresan var bäst. Jag var glad i magen hela tiden och när han lägger sin hand på min då och då så blir jag alldeles varm. Blaj, blaj, som att ni som läser bryr er? Men jag tycker och har alltid tyckt att det är mysigt att resa med den man tycker om, kort som långt. Vi satt där och lyssnade på musik och småpratade.

I Köpenhamn strosade vi runt hela stan och fastnade nere vid hamnen och en volleybollturnering mellan Italien och Nederländerna en lång stund. Sedan hittade vi en botanisk trädgård där vi satte oss ett slag och jag vilade huvudet i hans knä. Det var så himla fint där, sagolikt! Sedan åt vi belgisk våffla och vegetarisk buffé innan det var dags att åka tillbaka.

Hemma tittade vi på nån film med Julianne Moore och sedan Inception. Idag har vi mest myst, Damon skulle parkera om bilen imorse och var borta i en evighet, sedan kom han hem och hade köpt världens frukost och min favoritmorgondryck till på köpet. Efter frukosten och lite morgonmys tog vi en promenad i skogen också där det fanns ett litet café varvid vi åt varsin våffla med grädde och glass. Sedan gick vi ner i hamnen där det fanns enooorma Fat Boys som vi slumrade till en stund i i solen. Hann med varsin SIA-glass också med hallon/saltlakrits och pecannötkola. Mums!

Plockade ihop lite hemma och sedan blev det pusskalas för hela slanten. Tiden var knapp och rätt vad det var fick vi bosktavligen rusa till bilen. Det är så konstigt för jag tycker om våra farväl på tågstationerna och flygplatsen. Det är liksom inte hejdå utan mera tack för en mysig helg, snart ses vi igen. För jag vet att vi gör det. Och det är grymt! Gissa vem som bokat flygbiljett hit på fredag redan? Hihihihi...

Puss&Kram från en lycklig dam


Damon hade planerat att han skulle vila huvudet i mitt knä men jag hann före!


Kommentarer
Postat av: CHIRRE

fina bilder!



svar: gavin is the best!

2011-09-13 @ 00:01:56
URL: http://christinarisberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0