Lovely.

Hej!

Frustrationen har lättat. Igår vaknade jag tidigt och låg och funderade lite innan jag sms:ade Jonna för att höra om gårdagens planer. Hon ville till IKEA så jag begav mig mot en lång tur dit. Mötte henne och Stinisen i Älvsjö varifrån vi fortsatte till IKEA. Där blev det lunch, jag åt både köttbullar och Caesarsallad. Tyckte det var himla gott och sällskapet det bästa. Stina är ju världens snällaste bebis och Jonna är feel good hela hon så jag kunde haft det sämre.

Vi skulle handla lite grejer men av sekretessbelagda anledningar blev det bara lunch och i det närmaste marsch därifrån. Drastiskt ändrade planer med andra ord. Sötlusen Jonna fick ett litet sammanbrott över hela tillvaron men blev snart en liten solstråle igen. Det är en konst att vara charmig och söt när man är arg, men hon är det!

Hur som helst, väl hemma fick jag passa Stina medan Jonna fixade med andra viktiga saker. Jag är kär i Stina. Jag tycker så mycket om henne fast jag inte har något starkt band till henne än egentligen. Så glad och go. Senare åt vi middag ihop och kilade till affären i höstmörkret. Var så jäkla sugen på SIA:s hallon- och saltlakritsglass som jag ätit två gånger i Helsingborg men de hade den inte!! Så det fick bli citron och lakrits istället.

Hemma igen nattades Stina, eller förflyttades från vagnen till sängen och preciiiiis när jag kom innanför dörren ringde det från Australien. Hade lämnat mobilen där då jag inte trodde jag behövde den när vi skulle till affären. Hjärtat tog ett litet skutt när jag såg att det var Han. Hade inte väntat mig något samtal eftersom klockan var över nio, d.v.s. fem på morgonen i Australien. Men han ringde och jag struntade fullständigt i att jag till en början bara hörde vartannat ord.

Blev både nervös och glad på samma gång. Jag bygger upp en nästintill omedveten oro mellan gångerna vi hörs men när jag hör hans röst så faller allt på plats igen. Vi pratade i dryga kvarten om jag vet inte vad. La på med måbrafeeling och kröp upp i soffan bredvid Jonns. Pratade om saker jag funderat över sista veckorna och började sedan se LA Gigolo. Blev kvar där i natt ch har just blivit hemskjutsad av Mathias. Nu står storstädning på schemat. Heja heja!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Tack hjärtat för igår! Vet inte vad jag hade gjort utan dig... Kommer alltid att vara dig evigt tacksam!



Det var din förtjänst att dagen inte blev förstörd även fast jag råkade ut för det lilla "missödet". Dagen blev annorlunda men absolut inte förstörd! <3



Puss!

2011-10-09 @ 15:02:16
URL: http://jonnaliisamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0