Fröken Glad!



God middag! Jag tänker en del på andra människor och hur de lever sina liv, vad de väljer att visa upp, att dela med sig av, vilket de väljer att hålla inom sig och vilka som får ta del av det som är dem. Jag tycker inte om att lämna ut mig själv. Egentligen. I det verkliga livet. Såhär är det inga problem men... Eller nej jag kanske ljuger nu. Jag kanske visst tycker om att lämna ut mig själv. Det får många gånger andra människor att våga öppna upp och låta mig se det som är dem och höra deras tankar, oro och funderingar.

Jag har bara en enda slags press i livet och det är att känna mig tillfreds i det jag har att göra med. I framtidstro, acceptans över nuet och att känna att jag har något att tillföra denna värld. Jag känner mig oerhört iakttagen och granskad. Jag hamnar då och då i smått jobbiga diskussioner just för att jag är så öppen med saker och ting. Det är en sida hos mig som jag både är stolt och skäms över. Det är inte fint att vara en analyserande person. Men det är så jäkla intressant att vara en.

Jag är stolt över att våga ha åsikter. Att tycka och framföra. Jag är stolt över att veta vem jag är och slåss för det jag tycker är viktigt. Men jag tror att det kan få människor att tycka att jag är en jobbig och präktig jävel som tror att jag alltid vet bäst.

Jag tror att jag alltid vet bäst.

Jag har belägg för mina åsikter, de är genomtänkta. Jag tycker om att vända och vrida och säger du nej kan jag alltid hitta ett ja. Säger du men hittar jag en väg till att säga fast. Säger du ner kan du ge dig fan på att jag hittar ett upp. Skulle det krävas skulle jag till och med kunna vara pessimist och säga omöjligt när du säger möjligt.

Nog med svammel. Igår hängde jag med min goa Ida 4 år och lillebror Max 2, vi hade sååå mys! Och så får jag pengar för det. Så galet att det inte är sant!

I detta nu ska jag åka och köpa en present till mig själv. Så jävla spännande!!


Hur gulligt och mysigt är inte det här? Fredagsmys på sin rätta nivå. Jag fick ont i hjärtat, vilken sucker jag är men jag rår inte för det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0