Dröm.

Hej folket!

Det har varit några köriga dagar, både i göromål men också känslomässigt. I söndags firade vi mammas 50-årsdag vilket jag kommer ägna ett eget inlägg åt när jag får tid till det. Annars är det förberedelser, förberedelser, förberedelser. Jag har köpt lite klänningar till Australien men detta i blindo då jag inte har en aning om hur varmt 40-45 grader faktiskt är. Jag klämmer fortfarande på mössor och stickade koftor fast det inte alls är vad jag kommer behöva.

Inatt drömde jag om Damon. Det har varit köriga dagar då det kommer till honom också. Jag försöker vänta lite till med att börja längta efter honom och det är verkligen kämpar jag gör. Det finns inte i min fantasi hur det kommer vara att träffa honom igen. Jag blir nervös bara av tanken. I drömmen var det jättejättenervöst att pussa på honom igen och att bli pussad på. Vaknade mitt i av alarmet i morse men där väntade också ett Viber-sms som gjorde hela mig varm.

Jag är bara rädd att han kanske blossar upp sina känslor mer än vad som är på riktigt nu när vi är ifrån varandra. Sedan vill han då och då ha en bild på "sin tjej" men jag blir så himla generad. Nog har jag tagit tusen bilder på mig själv men att ta en bild för att skicka till honom är annorlunda. Det ska ju vara naturligt men inte fult. Inte det enklaste. Jag har tjatat på honom om att jag också vill ha bild på honom och idag fick jag. Fina, fina han.



Imorgon är det finally fredag och i helgen blir den stora grejen att plocka ihop allting här hemma. Ska bo med lillebror en vecka medan mamma och Johan är på sparesa i Spanien och sedan hos pappa när han och Anne-Li åker till Thailand. Sedan är det jag som far.

La upp en video på Facebook idag som utspelar sig 15 minuter innan min och Damons väg korsas. Den "bevisar" hur jävla slumpmässigt vårt möte är. Och jag vet att hela livet handlar om tillfälligheter, men det gör dem inte mindre spännande. Livet är coolt. Jag minns inte ens vad jag gjorde för ett år sedan, så mycket har hänt. När alla blommor är vissna väcks de plötsligt till liv igen när man minst anar det. Som en orkidé. Ni fattar va?

Pratade förresten med min Alex idag. Mitt ex. Känns så sjukt att kalla honom så. I sju år var vi ju tillsammans och i somras bröt vi på riktigt. Ett bra beslut men det är inte utan att man saknar sin bästa vän ibland. Det tar tid att kunna prata om precis allt. Och jag älskar att vi tar vara på oss. Jag önskar honom allt gott i hela världen. Min älskade, älskade vän.

Nu är det något så spännande som att betala räkningar som står på schemat. Vi hörs snart! Puss på världen!!!!

Kommentarer
Postat av: eMMa

Vill bara säga att jag är himla glad för din skull. Kärlek är så fint! :) Kram

2011-10-28 @ 19:11:54
URL: http://emmaeklund.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är så roligt att läsa din blogg nu för tiden, det är glada fina inlägg =) Hoppas att du MÅR bra också.

2011-10-28 @ 19:14:53
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0