Australien.

Hej!! =D

Nu ligger ni och sover. Inte jag. Inte det minsta, inte alls faktiskt.

Så, nyfikna små prickar. Nu ska ni få höra. Först vill jag säga tack för alla hälsningar, alla sms och ord ni skickat mig. Blir så himla glad! Delad glädje är dubbel glädje. Jag älskar att ni bryr er om mig. Jag har aldrig känt såhär mycket värme omkring mig förut. Och varje en av er gör mig så glad. Tack!!

Resan har gått så himla bra. Inga problem någonstans. Bästa flygningen var London-Hong Kong. Suverän flygning och så bekvämt. I Hong Kong fick jag vänta i lite drygt fyra timmar. Skulle träffat Marie men det gick inte ihop.. Tiden gick fort och till slut var det dags. Blev så jäkla pirrig när jag satt mig tillrätta på planet. "Nästa gång jag går av träffar jag Damon." Jag försökte sova lite men det var svårt. Jag var så pirrig.

Efter 9 timmar var det dags för landning. Det gick ändå fort. Men huu vad pirrig jag var. Fick handsvett. Och DÅ mina vänner, då är jag nervös! Men som tur var blev jag insläppt i landet. Alla var så trevliga och vänliga. Leenden överallt och mardrömsscenarierna jag hört om var utom synhåll. Hunden Timmy nosade på mina väskor och så visade de mig till skylten WAY OUT. De få stegen ut kändes som de längsta jag gått den här resan. Och då har jag ändå promenerat 20 minuter till gaten i London. ;)

Direkt när jag kom ut bland de som stod och väntade så visste jag att han var där. Jag såg honom inte men jag kände det. Sekunden innan jag började söka med blicken såg jag någon i ögonvrån och där stod han med rosor och väntade.

Det var precis så nervöst som jag föreställt mig. Att pussa på honom kändes som den allra första gången och att gå bredvid honom kändes ovant. Men bra. Gladaste stunden dittills.

Vi lämnade mina saker "hemma" och träffade den bedårande lilla mopsvalpen Rocky. Han är det minsta jag sett. Som en liten, liten kanin. Han syns knappt, så liten är han. Ännu ett blomsterarrangemang väntade på sängen med en liten lapp.. Kändes minst sagta märkligt att vila bredvid honom. Jag har längtat så mycket.

Vi gick och badade i en pool i närheten och det brändes under fotsulorna att gå på marken.

Vi åt lunch på ett sushiställe där sushin snurrade runt på en räls. Fantastiskt gott men jag har lite svårt att äta. 5 bitar blev det för mig. Det kommer nog igång snart. Tycker alltid det är svårt att äta när man inte gjort det som vanligt på några dagar. 

Efteråt åkte vi hem och då hade Kaylee's pojkvän Paddy kommit. Det är så nervöst att träffa nytt folk men jag gör så gott jag kan. Vi gick upp och vilade lite och när vi kom ner hade Kaylee kommit. Damon började med maten och en stund senare kom även Michéle. Rar tjej. 

Vi åt ganska hastigt, jag kunde fortarande inte äta så mycket men lite fick jag i mig. Sedan skyndade vi iväg på bio. Kaylee och Michéle också. Vi såg Moneyball och jag fick kämpa för att hålla ögonen öppna. Jag njuter av varenda sekund. Till och med då. Filmen var okej men inte mer. Jag var bara glad när den var slut. Märklig känsla att gå ur en biosalong och känna hur värmen bara slår mot en på gatan.

Väl hemma blev det en underbar dusch för mig och sedan var det läggdags. Det var bästa stunden. Jag var bara lycklig. Att somna bredvid honom är omätbart. STOP Jessica, ingen vill veta. Nä men nu råkade det vara min blogg och om ett år vill jag kunna gå tillbaka här och minnas exakt hur det var att somna bredvid just honom efter så många nätter utan.

Precis innan läggdags när jag duschat och tagit på mig "pyjamas" kom Michéle med en present från Damons systrar och mamma. Blev så tagen att jag inte riktigt kunde tacka men givetvis gjorde jag det. En strandväska med badtofflor och stort badlakan. Så fin gest!!

Idag har vi ätit frukost ute och Damon har jobbat. Jag har lekt med Rocky och läst lite. Det går ingen nöd på mig.

Än en gång, tack till er alla för era ord och sms, blir så glad när de trillar in!! Och jag är en väldigt, väldigt glad tjej!




Kommentarer
Postat av: Maria

vad roligt att läsa om hur bra du har det! Så modigt av dig att åka över halva världen och så blir det så bra =) Jag unnar dig allt gott och du får skriva precis hur smörigt du vill för det är din blogg! Njut nu av att inte vara i regniga kalla Sverige!

2011-11-30 @ 08:53:13
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Du är SÅ värd det här! (och du kan väl kidnappa den där för jefla söta hunden åt mig? Han får nog plats på mina 27 kvadrat.)

LOVE!

2011-11-30 @ 10:35:21
Postat av: A

Mera! Mera! Modig du är!

2011-11-30 @ 14:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0