När jag gick i skolan.

När jag gick i skolan, i gymnasiet, var det svårt att hitta nån charm i det. Jag läser om unga flickor nu som bara myser sig igenom dagarna, sliter med sina läxor men har alltid varandra. Jag tänker tillbaka på mina gymnasieår och minns... ingenting. Eller?

En kyss i sommarregnet i skymningen med min dåvarande pojkvän. Te mitt i natten i Hannas kök. Jag som inte ens tycker om te. Men ibland tycker jag om det i alla fall. Bara för att själva grejen är så sliskigt mysig. Åter till gymnasiet: En varm telefonlur mot ett hettande öra. Hur många timmar låg man inte i sin säng och pratade om.... ingenting? Allting?

Jag måste anstränga mig för att minnas det där. Jag önskar att jag fick gå i skolan nu. Trygg i mig själv, idérik, nyfiken. Då var det annorlunda. Det fanns så många måsten.

Not anymore =)

Kommentarer
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Morrn morrn :D

Hoppas du får en kanonfin måndag :)

Kraaaam!!!!

2011-05-30 @ 11:48:34
URL: http://mooollys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0