Jonnas Baby shower.

Vilken dag! Hihihihi, äntligen kan jag skriva nåt om den. I februari nångång fick jag ett mail av Jonnas kompis Lotta som tillsammans med en annan tjej ordnat en baby shower för godbiten nu i maj. Allt var uttänkt i minsta detalj och jag och Emma fick utföra själva kidnappningen av henne. Sååå kul! Jonna trodde att hon och Emma skulle gå på Ikea men så blev det inte riktigt.

Jag och Emma möttes upp i Gullmarplan och sedan åkte vi till Jonnisen. Hon hade ingen aning om att jag var med i bilen så vi lät henne tro att det var överraskningen. Tssssss.... För att förvirra henne ytterligare åkte vi ändå till Ikea och jag låtasades vara sjuukt sugen på glass så vi köpte det på Ikea. När vi ätit upp blev Jonna kissnödig så jag och Emma snabbade oss att prata ihop oss. "Ska vi inte gå in?" undrade Jonna. "Mnej, vi ändrade oss. Vi gör nåt annat, åker på en liten utflykt istället."

Sedan körde vi utan många förklaringar mot Eskilstuna där alla Jonnas vänner väntade hemma hos Lotta. Raringen började gråta när hon såg en efter en som väntade på henne där. Sedan bjöds det på god pastasallad och tårta, lekar och presenter. Av mig fick bebisen en liten klänning och snickarbyxor och en massa fina saker av de andra.

Efter ett par timmar var det dags för nästa överraskning: Hela gänget skulle få en privat guidad tur på Parken-Zoo efter stägning av en jättefin tjej som är kompis till Jonna och se på när hon matade lejonen och tigrarna. Så häftigt!! Vi blev alla helt uppslukade (höhö) och faktiskt lite rädda. Häftiga djur.

Dessutom fick vi klappa en orm och promenera runt i djurparken helt själva. Vädret var underbart och jag hoppas såå att Jonna är nöjd. Men det är jag rätt säker på att hon är. En helt underbar dag som slutade med middag på Grappa. Jag tog Renskavspizza med kantareller och chévrecreme och ruccola. Mums så gott!

Efter en låååång dag var det dags att åka hem med Jonna och hennes fina, fina Mathias och jag är lite lycklig i hjärtat. En helt perfekt lördag. Tack för att jag hittat Jonna!

(Du får ta vilka bilder du vill Jonna)


Klänningen.


Snickisarna.


Inslaget som paket.


Jonna fattar iiiingenting :)

På väg!


Framme!


Lotta.


Gullet..


Finare tjej finns inte!


Fast jag blev kär i den här!


Frågesport!


Ja men titta bara!


Paketer!


Öppna, öppna!


Solglasögon MÅSTE en bebis ha!


Mamma och dotter


Jonna får veta vad som väntar henne...

Förväntansfull tjej?


Klappa, klappa!


Jasmin, Emmi och Jonna.


En liten orm.


Har du det bra Jonni?


Modig tjej va?


Världens minsta och sötaste hästvalp, Elvis.


Flodhäst!


Tjejer..


Puma


Det var ingen lama, utan...?

Snart kommer tigrarna!


Nu!


Och så skulle de matas, fram med Jonna!


Hungriga!


Sådärja!


I väntan på lejonen..


Lite häst?


Jag säger det igen, kan man va' sötare?


Hungriga (mätta?) tjejer.


Och den här lilla krabaten väntade på mig utanför porten när jag kom hem.

Och slutligen, vilka fina vänner hon har Jonna, och nu menar jag inte mig själv. Men jag förstår om hon är lycklig. Såå goa tjejer!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ni verkar ha haft en perfekt dag från början till slut!

Skönt att det blev så fint väder också :)

2011-05-09 @ 10:51:32
Postat av: Jonna

Fan så jag ser ut på vissa av bilderna, hahahaha!



Det var en helt underbar dag, jag stjäl några av bilderna där jag ser "normal" ut ;-)



Puss!

2011-05-09 @ 12:15:17
URL: http://jonnaliisamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0