Charlie.







Trots att jag är sjuk hade jag och Jonna bokat en date. Hon är gullig hon, bryr sig inte om några baciller hit eller dit. Jag mår bättre idag och planerar att jobba på onsdag. Är helt slut efter den här dagen. Skulle bara plocka lite med tanke på vår lilla gäst som var på ingång men det slutade med att jag skurade alla skåpen i köket, skurade golven överallt utom i sovrummet och dammsög givetvis varje vrå, men det sistnämnda gör jag ju nästan varje dag.

Är helt slut nu. Allt är ju hundra gånger tuffare när man inte är kry.

Jonna hade med sig världens godaste glutenfria cupcakes men viktigast, Charlie. Vilma har legat hela dagen under bäddmadrassen som bilden visar, efter det i garderoben men när Charlie kom blev det fart på henne. Jääääädrar vilken tjurig katt jag har. Blir så himla ledsen. Vet inte varför hon är så överdrivet fräsig. Stackars Charlie gjorde ju ingenting.

Till att börja med är det tänkt att jag ska prova att ha honom ett tag för att eventuellt vara kattvakt åt honom v. 12. Och om det går bra så är tanken att han ska bli en av oss. Jag, Vilma och Charlie, de tre musketörerna. Får se hur det går. Just nu är det lugnt, Vilma fräser lite emellanåt när Charlie kommer för nära. Jag oroar mig mest för om jag kommer ha råd med två katter. Ett par veckor är ju absolut inga problem, men sista månaderna har varit så jävla knapra och mamma har fått rycka in alldeles för mycket. We'll se, we'll see...

Oavsett har det varit mysigt att ha Jonna här och nu är det ju som att jag har en del av henne här hela tiden. Välkommen till oss lilla Charlie!

Kommentarer
Postat av: Maria

Typiskt, Tuva är också sådär bitchig mot andra djur. Hon fick träffa syrrans lilla kattunge i julas men vi fick stänga in dem i varsitt rum för Tuva var så rädd och fräsig hela tiden.

2011-03-08 @ 08:18:42
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej!

Vad kul att du hittade min blogg! Vart?

Läs på du och fråga på när du vill =)



Hur mrå du annars?



kram

2011-03-08 @ 09:34:09
URL: http://itrimaminkropp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0