Sommartid.

Runtom mig längtar man efter semestern och nog hör jag en och annan suck här och var. Man vill ha semester NU. Jag tycker det är bra som det är nu. Det är så fina kvällar och jag tycker om att komma upp på morgonen och promenera till jobbet. Det är underbart att jobba nu när det är så lite kvar.

Den här dagen startade jag med att försova mig! Jag vaknade fem minuter innan jag började. De få gånger jag försovot mig förut har jag fått panik, men idag ringde jag lugnt till jobbet och sa som det var. Mixade snabbt en smoothie och en halvtimme senare var jag faktiskt på jobbet. Tror den där extrasömnen var behövlig. Har varit trött sista tiden.

Ikväll har jag hängt med lillasyster, vi for till Ikea och lite butiker runtikring. Jag köpte en plåttunna att ha tvätt i. Nyttig grej!

Tidigare ikväll gav jag mig på att baka wienerbröd för första gången. Lite kneptigt med smördegen men himla bra blev det. Riktigt goda, men gjorde bara två stycken för att testa. Resten av degen ligger i frysen i väntan på att jag får besök. Hade färska jordgubbar, vaniljkräm och vit choklad på. Är inte så förtjust i vaniljkräm men hade inte tillräckligt med fantasi för att komma på något annat just ikväll.

Charlie och Vilma har just vaknat till liv och ligger nu och lurar ute på balkongen. Igår var de helt galna, de såg nattfjärilar genom fönstret och jamade i kör för att få komma ut. Men jag fick strax efter jaga in dem igen då de blev helt tokiga där ute. Var rädd att de skulle hoppa över balkongräcket när de försökte fånga fjärilarna. Tog en bild på Charlie efteråt igår, då var han lite sur för att han fick stanna inne. Men det gick över.

Nu ska jag sova och imorgon hoppas jag på massa spontanmys! Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0