Junikväll.

Den här dagen blev helt uppochner. Började med att jag skulle låta Alex sova lite så jag bestämde mig för att snabbt åka och storhandla medan tvätten dessutom torkade. Hade lite ont om tid men tillräckligt för att hinna om allt klaffade. Men moppen stannade knappt halvvägs dit, liksom bara la av! Det värsta var väl inte att min planering gick åt helskotta utan att det skulle kunna komma att bli en kostsam historia. Provade att tanka den och körde upp den till mamma. Johan konstaterade att oljan var helt slut vilket är märkligt då jag nyligen servat den.

Bara till att traska hem igen och snabbt som tusan in till tvättstugan då nästa pass började. Då kommer det en fyllekärring som var så sjukt otrevlig! Jag hade inte hunnit ta ur min lilla tvätt ur torktumlaren vilket hon genast påpekade fast jag var på väg att tömma den. Jag tog bort dammet och fortsatte vika min tvätt. På golvet låg det sedan innan damm och självklart var hon arg på mig för det och sa att jag fick sopa upp det innan hon började:

Det var en dammtuss. För mig är det inga problem att sopa upp den, alls, men jag ville ändå förmedla att den faktiskt befann sig där redan innan jag kom dit. "Nej du tappade den nu." Kärring! En dammtuss!! Sedan säger hon: "Men torkrummet har du väl i alla fall använt?" Eeh, ja jag stod ju där inne och tog ner tvätt när jag sa hej till henne. Såg att jag hade glömt min bh där inne, så jävla onödigt men jag snabbade mig att ta ner den och fortsätter vika. Då står hon bara och glor. Efter typ 5 minuter säger hon: Ja, jag kommer tillbaka när du städat upp där inne. VA?? Städat upp? Det var inte ett korn på golvet där inne. Riktig idiot.

Försökte att inte bry mig om henne men jag var utan mat och ledsen över moppen så töntig som jag är börjar jag gråta och letar fram en kajalpenna jag hade i väskan och formulerar en lapp om hur olycklig hon måste vara som stör sig på sånna skitsaker, sedan önskade jag henne en bra dag men i sista stund slängde jag den i papperskorgen. Det var inte värt det.

Väl hemma med all tvätt fick jag några kramar och klappar på kinden av Alex, och puss på pannan och då kändes allt bättre.

Mamma kom och hämtade mig och så hjälpte hon mig att köra och frakta allt jag handlade. Var sjukt långa köer och jag riktigt kände hur allt gick emot mig men jag kände mig okej ändå. Småsaker får inte välta mig.

Tillbaka hemma somnade jag som vanligt nuförtiden, blir alltid en lur på eftermiddagen och när jag vaknade fick jag ett ryck och gick till blomsteraffären där jag köpte en helt fantastisk blomma som nu pryder mitt sovrumsfönster.

Sedan promenerade jag till mamma där Johan fyllt på olja i mopeden. Åt grillat snabbt och sedan välte hela min moped så ena backspegeln gick sönder helt och hållet. Gick inte att sätta fast igen. Pyttsan!

Det är dags att knyta ihop helgen. Blir lite småplock och sedan sängen med nya lakan. Hoppas på en bättre dag imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0