Sommar med Lindgren.




Jag fick en släng av längtan efter Astrid Lindgrens värld av sagor och karaktärer för ett par veckor sedan och bestämde mig för att låna ett par stycken av hennes böcker på biblioteket. När var man sist på bibblan? Sex år sedan i skolsyfte kanske?

Tog med mig Lina och strosade bland böckerna, slås av hur likt sig det ändå är. Ser likadant ut som när jag var fem. Lina slog upp en av böckerna och sa att jag skulle lukta i den, "Jag ääälskar doften av biblioteksböcker, de luktar så gott!" Hon har rätt Lina, de luktar speciellt och nostalgiskt på något sätt.

Nöjde mig med fyra av böckerna och valde de jag inte läst. Ska bli underbart att som snart 25-åring fly in i Astrid Lindgrens värld. Enda sedan jag var superliten har jag älskat både henne och hennes böcker, vem gör det inte?

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller med dig om att hennes böcker är fantastiska och jag blir så arg och provocerad av folk som säger att Astrid knarkade och är dålig för barn! Kul att du gillade mina bilder =)

2011-07-16 @ 12:32:01
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Jennica

Vilken bra idé! Jag har alltid älskat böcker och har varit mycket på bibliotek. Går regelbundet med mina tjejer, Josefine som är 11 år lånar numera mest i skolan men Johanna som är 2 tycker det är kul!



Mysigt att läsa om Astrid Lindgren böckerna! Jag har ju gjort det när Josefine var i den åldern. Jag tycker det är kanon att du gör det, vem har sagt att man inte kan läsa om dem som vuxen?!



Kram på dig!

2011-07-16 @ 13:02:59
URL: http://www.jennicasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0