Lugnet. Efter stormen.

Hej! Vilken dag på alla sätt. Var börjar man? Tiiiiidigt imorse blev jag hämtad av Lill och Calle och så for vi mot båten som skulle ta oss till paradiset. Och nu är vi här. Lugnet sipprar in i mina ådror. Jag älskar den här platsen. Ett av paradisen på jorden.

När vi klev av båten blev det macka med tonfiskröra för mig på strandpromenaden bortom hamnen. Därefter skulle Calle på ett möte så jag och Lill åkte till lägenheten för att träffa värden. Hade väntat mig en tunnhårig, lite småfet dryga 40-åring i badtofflor och för kort t-shirt. Hade honom i luren som kartläsare sista biten och rätt som det var säger han på charmig gotländska: Jag seir eir neu.

Jag ser mig omkring men ser ingen tunnhårig, lite småfet dryga 40-åring i badtofflor och för kort t-shirt. Alls. Nej istället ser jag en sjuuuukt snygg, vältränad, solbränd kille med positiv energi omkring sig och världen försvann liksom under fötterna lite grann. Både jag och Sandra började skratta nervöst och mycket medan han vinkade vart vi skulle köra. Det har var ingen Mr. Lite Snygg, det här var en Mr. F-cking perfect.

Började såklart nervöst pladdra så fort jag klev ur bilen om det ena och det andra och det femte och det sjunde. Han var amazing på alla sätt. Trevlig, charmig, lite nervös och ord är överflödiga. Blir ju bara larvigt att förklara. Han visade oss runt i lägenheten som är på över 100 kvadrat och här kommer vi trivas som prinsessor och Calle som en prins!

När vi gått igenom allting och fått nyckel så sa han att han tömt kylen men sparat en sak åt oss, öppnade den och tog fram en flaska cava. Nu dricker ju inte jag alkohol men fy farao vad rart!

När han gått var vi både helt skakis, håret bokstavligen reste sig på mina armar om och om igen. Läskig upplevelse!

Har ätit middag och är rätt slut allihopa. Mitt i middagen ringde Carlos och sa, ja gissa vad han sa?? Att han hittat min moped!!!!!!!! Förvisso förstörd men den går visst att köra och måste egentligen bara byta kåpor och lite annat smått och gott! Vad är oddsen?! Nej nu ska vi duscha och mysa. Bilder från dagen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0