Charlie & Vilma

De är så roliga mina hårbollar. Snacka om att vara sig själva. Charlie är så överdrivet social att jag tror det är tur att han är en katt och ingen människa. Han är minst sagt närgången och allmänt på. Vilma däremot är en donna som klarar sig själv, inget mesande och kelande där inte om hon inte blir påtvingad. Då kan det dock vara lite skönt, men det skulle hon aldrig erkänna. Först springer man iväg ett par, tre gånger för att visa att man egentligen inte är intresserd, för att sedan lägga sig slappt på sidan som för att säga: Ja men klappa då om du nu måste, jag bryr mig inte!

Charlie, han kommer så fort jag ropar på honom. Han kommer för övrigt när jag ropar på Vilma också, eller för all del svarar i telefon. När än jag använder min röst helt enkelt så vågar han inte chansa på att det inte skulle vara hans uppmärksamhet jag sökte.

Han möter mig alltid i dörrn när jag kommer hem och han vinkar alltid av mig med svansen. Vilma då? Hon bor i garderoben. För jämnan! Bara på kvällen kommer hon segt ut för att motionera på balkongen. De är så charmiga båda två och jag är så glad att de funnit varandra. De busar som dårar på kvällarna och Charlie tvättar gärna Vimsen. Är man prinsessa så är man!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Söta!!

2011-07-13 @ 17:59:17
URL: http://hannalindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0