Jag gillar faktiskt att vara tjej.

Läste en kommentar skriven av en feminist gällande oss tjejer och kraven på oss. Jag vill bara säga att vilka krav jag vill ha på mig själv, det bestämmer j a g. Det kan ingen annan göra. Jag är säkert formad och påverkad, men om jag lider av det så är det m i n sak att göra något åt det. Att vänta på att samhället skulle fixa det åt mig är ju att vänta i onödan.

Och förresten gillar jag att vara tjejig. Kanske för att jag inte är så vansinnigt typiskt tjejig. Men jag v i l l faktiskt inte ha håriga ben och jag har aldrig låtit mina strån i armhålorna bli befintliga, för jag v i l l inte att de ska vara det. Mina armhålor, mitt beslut.

Och måste man vara på ett visst sätt om man kallar sig feminist? Måste det vara ett adelsmärke där alla är håriga, osminkade och har en jävla pondus? Kan man inte får vara len, blyg och solbränd och ä n d å kalla sig feminist? Jag tror på lika värde, men jag föddes med snippa, min lillebror med snopp! Låt oss vara olika, för jag g i l l a r det!

Kommentarer
Postat av: laila

Vad snäll du är! =) och söt =)

2011-01-13 @ 22:31:27
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: CAROLINE

ÅH men gud vad bra skrivet. Det är en feminist som tjafsar med mig just nu:)

2011-01-14 @ 14:17:21
URL: http://ingetkonstigtalls.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0