Nattsuddar..

Är precis vad jag gör och jag riktigt njuter av det. Har tv:n på bara för att fast utan ljud och lyssnar på Spotify. Har flyttat över alla mina bilder och filmer till min externa hårddisk. (Det var över 10 000 objekt !!) Känner mig så nöjd med det men lika läskigt varje gång när man sedan trycker på "Töm papperskorgen". Huuua, tänk om något inte sparats. Men det känns liksom fräscht och nytt i datorn nu. 2011 here I come med alla bilder och minnen som ska arkiveras!

Tänkte att jag kunde visa mina små steg mot ett beboerligt hem... Redan när jag flyttade in här för fyra år sedan började jag knåpa ihop hela två fotoväggar men fick aldrig riktigt till dem. Sedan lade jag projektet lite på hyllan och nöjde mig med att ha foton fästa med kludd vid mitt skrivbord, MEN, det mår ingen vägg bra av så planen var att fixa en riktig, bara jag samlade på mig tillräckligt med ramar.

Men så hände något. Fotovägg tycktes bli värsta trenden och jag blev lite sur. Det var ju min idé tyckte jag och nu när vart och varannat hem pryds av fotoväggar kändes det inget kul längre. Blev till att tänka om. Är lite larvig när det kommer till mitt behov av att vara egen. Personligt ska det vara.

Så jag fick den briljanta idén att göra något eget. Av en simpel anslagstavla i kork. Den har jag målat vit, ser ut som en grekisk stenvägg och därpå har jag fäst 12 av mina finaste bilder som jag fotat själv. Har ju en miljon men jag vill att varje bild ska synas och det gör de verkligen nu. Får se om jag kommer över min töntiga inställning och smäller upp en riktig fotovägg, men jag tror inte jag fixar det. Har istället en påbyggnadsplan kring denna korktavla. Yes sir!





Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, vilken komplimang! Tack så mycket - jag gillar randigt och har det ofta fastän jag fått höra från flera håll att jag som har så breda höfter och är så kort inte borde ha bredrandigt. Men det skiter högaktningsfullt i! Spännande att se dina nya glasögon när dom kommer! Hoppas dem råkar komma lite tidigare än beräknat så du slipper barnglajjerna =) kram

2011-02-07 @ 20:13:35
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jättejätte fint! Bra idé!

2011-02-08 @ 09:19:48
URL: http://ingetkonstigtalls.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Älskar orkidéer men är också expert på att ha ihjäl dem. Ingen bar kombo...

2011-02-10 @ 17:44:56
URL: http://www.intheheadofs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0