Krig och Kärlek.

Hej!

Har mycket att berätta och vet inte riktigt vart jag ska börja.. Kanske ska börja med de tråkiga nyheterna och det är att jag förstörde mitt minneskort till kameran igår så alla bilder från resan hittills är borta. Jag blev så arg och besviken att jag somnade men mer om det sedan...

I fredags bestämde vi oss för att åka hit till Maroochydore för att hälsa på Damons bror. Så blev det. Jag var som jag skrev sist helt makalöst trött och somnade i bilen hit. Vad vi gjorde under kvällen vet ni redan men i lördags när vi vaknat begav vi oss mot Noosa där det arrangerats en volleybollturnering på stranden som Jason och hans flickvän skulle vara med i.

Vädret var topp och solskyddsfaktorn på! Badade i havet för första gången och det var så märklig känsla att tänka på er hemma i Sverige där allt är mörkt och här är allt ljust och lätt. Damons syster Michéle kom också till min stora glädje och jag fick en liten stund med henne på stranden för mig själv. Jag tycker om henne.

Vid lunchtid var vi superhungriga så vi beställde jättestora kycklingfiléburgare och jag som annars alltid lämnar mat slickade nästintill rent! Det var så gott!

Jason och hans flickväns lag vann turneringen och fick små pokaler vid prisutdelningen. De bilderna är borta. Vi gick hem och grabbsen badade i poolen på hotellet och vi tjjejer åt lite snacks och berättade hur vi träffat våra badkillar.

Snabbt fixade vi i ordning oss och innan vi gick tog jag några fina bilder på Damon och Michéle som nu är ett minne blott. Första bilden på mig och Damon ihop togs också men även den är gone with the wind. Jag är så arg.

I alla fall, vi gick ut och åt jättegoda pizzor som vi delade på, de bilderna är också borta. Den ena var med lamm tror jag och den andra med bl.a. kyckling och avocado. Sedan var det dags att återgå tll surfklubben vi varit på på dagen där det nu spelades livemusik och var dragigt och lugnt på samma gång. De bilderna är också borta. Syskonen lekte ordlekar och hade riktigt roligt och jag gjorde mitt bästa för att hänga med men det gick väl sådär.

Efter några timmar av skratt där var det dags att gå hem. Men då ville Jason nattbada. Jag var inte sen att haka. Det slutade med att fyra vana aussies och en vilsen svensk knallade ner till havet i beckmörker med bara stjärnorna och månen som ljus, klädde av oss och badade. Damon fick inte släppa min hand en minut. Där och då kände jag mig som Ronja. Livet i mig. Även de bilderna är borta.

Den bästa bilden på Michéle efter nattbadet är jag så besviken på att den försvann. Den liksom summerade känslan så bra. Hon går dansandes längst med gatan i sin djupblå långkjol med resten av gänget framför sig och den gula nattbelysningen ovanför. Jävla bajs att det gick som det gick.

Väl hemma hade vi så mysigt. Kärlek på hög nivå men sedan kom en rejäl "väderväxling" och jag har nu upplevt mitt och Damons första bråk. Fy fan. Hemskt. Vi somnade osams men på morgonen var det nästitill värt allting. Att bli vänner igen är nog det bästa. Jag var bara inte beredd på kvällens avslut och det tog rätt hårt men som sagt, den här killen är världens bästa och gör mig till världens lyckligaste så här långt.

Vi åt frukost ute med gänget. Ägg, bacon och fluffiga pannkakor med pecannötter och jordgubbar. Sedan blev det stranden och jag tumlade runt där under ytan utan kontroll. Men skrattade mest hela tiden. Jag såg ut som ett träsktroll och biknin vände sig bokstavligen utochin.

Efter bara någon halvtimme åkte jag Damon och Michéle till Noosa national park där naturen var helt underbar. Havet och träden och "bergshällarna" var overlkliga. På en bild som Damon tog på mig ser jag nästan inklippt ut. Michéle tog även några fina på mig och D. Det gör ont i magen att jag inte får se dem igen men jag har det ju i huvudet. Vet bara att ni är många där hemma som vill se och det är så tråkigt att inte kunna visa er.

När vi var klara åt vi glass och kikade i de små butikerna i Noosa. Sedan började trippen tillbaka till Maroochydore då vi stannade på vägen för nån Music in the park-grej. Mysigt att ha hans armar omkring mig och lyssna på livemusik. Ronja igen.

Vi stannade och köpte ingredienser till min cheesecake också som vi sedan fixade i ordning här hemma. Gjorde dels i cupcake-formar men också en vanlig för att bjuda Jason och Lauren på efter middagen. Vi satt ute på decket och åt och sedan inne för efterrätten. Inga bilder på det heller. Varför det nu då??

Jo, för Jason visade bilder på tv:n från volleybollturneringen och då ville jag titta på mina bilder också. Av någon anledning orkade jag inte hämta sladden så jag satte in minneskortet direkt i Damons dator och där fastnade det. Jag fick ut det men var en sådan jävla idiot att jag tänkte att jag nog bara satt det lite fel så jag gjorde det igen och there you go, fast igen. Men den gången var det inet lika lätt att få ut så Damon fick hjälpa mig med två knivar. Och när det till slut kom ut, ja, då var det dels buckligt och när man sätter in det i kameran så är skärmen bara lysande svart. Vill inte ens skriva mer om det, jag var så arg och besviken att jag gick och la mig.

Lika arg nu, men finaste killen har gjort frukost som jag ska äta nu, sedan ska vi ta på oss gympaskorna för en promenad. Har längtat efter att röra på mig!!

Nästa steg blir väl att fixa nytt minneskort och tänka: Sådant här händer, för jävla tråkigt men det kunde varit värre. Jag har det rätt bra ändå. Tack igen för hälsningar och kommentarer, jag blir sååå glad!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du får fler chanser att ta fina bilder när du fixat nytt minneskort. Det viktigaste är att du har det bra och det verkar du ju onekligen ha. Sen när du tagit nya fina bilder, så kommer detta kännas som en grej som tog alldeles för stor plats i ditt sinne. Hälsa D, kram pappa

2011-12-04 @ 23:44:01
Postat av: Pappa

........och det var ju så du tänkte, såg jag......

2011-12-05 @ 00:42:46
Postat av: Maria

Kanske nån tekniker kan rädda minneskortet trots att det är buckligt, det kan ju vara värt att lämna in det nånstans till nån kunnig, det kan ju inte bli värre liksom =) Annars låter det som att du har det alldeles underbart!

2011-12-05 @ 09:19:33
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Anonym

Minneskortet fixar du till när du kommer hem. Jobba på din ilska, jävligt onödigt.

2011-12-05 @ 23:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0