Julafton nästa.

Så märkligt, så märkligt att det är två dagar innan jul. Ingenting är sig likt. Hemma brukar jag fyllas av julkänslor, goda som onda men i slutändan bestämma mig för att njuta till tusen. Det är ju ändå jul. För ett år sedan visste jag inte ens om Damons existens. Om två dagar fiar jag jul med honom, alla hans syskon, mamma och pappa. Livet ter sig egendomligt ibland.

Mamma och jag pratade för en stund sedan. Hon frågade om jag längtade hem. Jag gör inte det. Inte ens lite. Jag saknar er och jag saknar barnen på jobbet. Men inte till ett kyligt folk, reserverade människor, hårda ord eller den där oron jag så ofta bär med mig om än det ena, än det andra.

Vi var på en krokodilfarm för någon vecka sedan. Det bästa med den vr kängurubebisarna. Jag är förälskad i det här landet. I dubbel bemärkelse. Igår sa jag för första gången till Damon att jag är kär i honom. Under världens mysigaste stund.

Här kommer bilderna:



Kommentarer
Postat av: Maria

Men hjälp vilka söta kängrur!! Krokodilen var inte lika söt, dock mer fascinerande =) Det är så roligt att läsa om era äventyr och att du har det så bra. Den här resan är verkligen en upplevelse som du kommer bära med dig hela livet! God jul och hoppas du får en härlig julafton med Damon och hans familj =)

2011-12-22 @ 10:39:06
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Caroline Kirk

GOD JUL Jessica!

Vi saknar i alla fall dig! Och det FINNS saker som är bättre i Sverige. Men det ska vi inte prata om nu. Lev i din nyförälskade bubbla och njut!

KRAMAR C+B+K+A+E

2011-12-22 @ 20:21:37
Postat av: A

Australiensarna har något som vi hade(?) eller pga klimatet aldrig haft. Stanna du där. Life is much easier utan granarnas tungsinne. Livet är kort, varför lida?

2011-12-22 @ 20:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0